Ruská společnost hackuje tiskárny, propaguje vlastní školení v UX

14. 3. 2019

Sdílet

 Autor: (c) Gorodenkoff - Fotolia.com
Bizarní cestou se ruská „online univerzita“ Skillbox rozhodla propagovat jeden ze svých nových kurzů zaměřených na design. Jde mimo jiné o „boj proti AI“.

Může bot hackující tiskárny po celém světě přesvědčit úředníky, aby se stali designéry a zachovali si zaměstnání? Zní to jako příběh z velmi špatného, 20 let starého sci-fi seriálu, ale podle Skillboxu jde o dobrou reklamu.

Pomocí využití API Shodan (otevřený port 9100), která indexuje hardwarová zařízení připojená na web, se ruské firmě podařilo vytisknout na více než 600 000 tiskárnách varovnou zprávu o botech. Počet takto použitých tiskáren dále roste, poukazuje marketingová agentura Possible Group, která přístup k tiskárnám Skillboxu umožnila.

Právní důsledky tohoto jednání nejsou jasné – je však nepravděpodobné, že by Possible Group vystupovala protizákonně, neboť je součástí nadnárodního reklamního obra WPP. Přinejmenším však jde o dosti pochybné praktiky ze strany ruské pobočky firmy.

A co se na papíru píše? „Do roku 2024 nahradím miliony účetních, auditorů a finančních analytiků s pravděpodobností 94 %, nehledě na to, jak talentovaní nebo zkušení mohou být. Ne všechno je ale ztraceno. V blízké budoucnosti nebudu schopen nahradit kreativní profese; jen 8 % grafického designu bude do roku 2024 prováděno pomocí botů.“

ICTS24

Následně už jen bot doporučí velmi zmateným zaměstnancům, aby se přidali do UX kurzu od Skillboxu.

Je pravdou, že robotická automatizace dokáže řadu zaměstnání proměnit nebo přímo nahradit, nicméně miliony pracovníků jsou dosti odvážné číslo; nehledě na to, že nové technologie automaticky znamenají i nová pracovní místa.