Podle Googlu je tento způsob focení rychlejší než používání tlačítka nebo hlasového příkazu a funguje i při vypnutém displeji.
Vedle pořizování fotografií by ovládání brýlí pomocí mrknutí mohlo mít v budoucnu i další využití. Google ve svém blogovém příspěvku uvádí zejména pohodlnější nákup zboží nebo snadnější zobrazování informací v zorném poli uživatele. Pokud ovšem nemá jejich uživatel tik.
Aktualizace pro Google Glass nazvaná XE12 kromě toho přináší i nástroj pro zamknutí displeje a možnost nahrávání a sdílení videí na YouTube.
Uvedení brýlí Google Glass bylo doprovázeno obavami z možného narušení uživatelského soukromí. Odpůrcům brýlí vadí především jednoduchost, s jakou lze pořizovat fotografie či videa jiných osob a ty pak dále šířit. Podle některých lidí se dokonce jakékoliv soukromí stane minulostí, pokud dojde k masovému rozšíření brýlí.
Od trhu se zařízeními na tělo se v následujících letech očekává rychlý růst. Společnost Juniper Research odhaduje, že roční tržby odvětví se v roce 2018 dostanou na 19 miliard dolarů. Letos to přitom bylo 1,4 miliardy.
Mnohem optimističtější jsou ve svých odhadech analytici Credit Suisse, kteří v roce 2018 očekávají tržby převyšující 50 miliard dolarů. V Gartneru jsou naopak velmi opatrní - pro rok 2016 předpovídají jen 10 miliard.
S rostoucí popularitou chytrých brýlí Googlu roste nová konkurence.
Google Glass jsou sice na trhu s elektronikou na tělo číslo jedna. Další a další výrobci se však snaží přispět svou troškou do mlýna.
V říjnu například Nike uvedl druhou generaci náramků Fuelband, které uživatelům pomáhají sledovat jejich fyzickou aktivitu. Podobným směrem šla počátkem tohoto roku i americká společnost Heapsylon, jejíž ponožky obsahují senzory zlepšující rovnováhu uživatele při chůzi nebo při běhu.
V září pak Samsung představil chytré hodinky Galaxy Gear, které zvládnou hlasové hovory i spouštění aplikací, a ve stejném měsíci přišel japonský operátor NTT Docomo s brýlemi, které umí přeložit text a překlad pak zobrazit nad původním textem.