Salesforce má nástroje na tvorbu chatbotů - pro všechny

11. 10. 2016

Sdílet

 Autor: Fotolia © iconimage
Firmy dostaly do rukou nový mocný nástroj na tvorbu virtuálních chatovacích robotů - chatbotů. Generální ředitel Salesforce, Marc Benioff, nabízí novou službu LiveMessage, mířenou na propojení Service Cloud jeho firmy s konverzačními nástroji typu Facebook Messenger nebo SMS.

Benioff novou službu profiluje jakožto způsob, jakým lze chatovací aplikace proměnit v uživatelské prostředí pro Salesforce, přičemž si zároveň zachovají své chatovací funkce. LiveMessage bude, mimo obligátního propojení přátel, zákazníků a firem navzájem, sloužit též jako platforma pro boty. Momentálně LiveMessage funguje s SMS zprávami a ještě letos se rozšíří i na Facebook Messenger.

Se startem LiveMessage se Salesforce přidává do širokého spektra různých technologických firem, nabízejících nástroje na tvorbu botů. Během představení služby na středeční konferenci Dreamforce Benioff mluvil o tom, jak zprostředkuje "konverzace ve formě platformy". Touto frází se nápadně přiblížil vyjádření generálního ředitele Microsoftu Satya Nadelly, který o nástrojích pro tvorbu botů své vlastní firmy hovořil podobně.

Kromě Microsoftu jsou soupeři Salesforce ve stejném odvětví také Facebook, Google, Oracle a spousta drobných start-upů. Salesforce má výhodu velké uživatelské základny, doprovodných dat i cloudového prostředí. Propojení jeho dostupných informací s technologií chatbotů může být pro podniky lákavé, neboť jim umožní vytvořit si chatbota bez příliš velkého nasazení pracovní síly nebo financí.

Kromě botů lze LiveMessage využít k propojení pracovníků pro styk se zákazníky s uživateli samotnými na velkém množství různých platforem; to v praxi umožní uživatelům napsat příslušnému podniku zprávu na Facebooku a následně jim odpoví přímo pracovník firmy pomocí LiveMessage uživatelského prostředí.

bitcoin školení listopad 24

Celý systém je založen na technologii HeyWire, kterou Salesforce odkoupil dříve v letošním roce.

Co zůstává otázkou, je, zda se u uživatelů "botí platforma" uchytí. Velcí manažeři průmyslu v čele s Microsoftem a Salesforce v technologii zjevně věří; není však jisté, jestli uživatelé budou stát o výměnu tradičních uživatelských prostředí za automatizované roboty.