Samořiditelná vozidla pomáhají v logistice těžařským společnostem

26. 3. 2019

Sdílet

 Autor: © metamorworks - Adobe Stock
Vozový park australské těžařské firmy Fortescue Metals Group najel od roku 2012, kdy pilotní projekt odstartoval, přes 24,7 milionů kilometrů.

Testování firmě umožnily vzdálené doly Pilara, kde téměř nehrozí nehody vlivem absence náhodných osob motajících se kolem dolů. Nyní však chce společnost pokrotit: po úspěchu v kontrolované oblasti chce svou flotilu otestovat i v městském prostředí.

Kromě toho Fortescue založí nové R&D centrum vyhrazené specifické na vývoj autonomních vozů, oblasti, které se obvykle věnují spíše automobilky a IT společnosti.

„Vznik autonomních systémů prohlubuje rychlé proměny světa, a my hodláme využít příležitostí, které to přinese těžařskému průmyslu i místním komunitám,“ prohlásila CEO firmy Elizabeth Gainesová.

Těžební společnost nedávno rovněž oznámila ambici zdvojnásobit počet svých autonomních vozidel a plánuje, že její operace budou v budoucnu plně autonomní – a doufá, že jako první na světě.

Fortescue nebude vyvíjet autonomní systémy interně, nebo spíše pouze interně – vedoucím vývojovým subjektem bude University of Technology v Sydney.

bitcoin_skoleni

R&D centrum samotné bude stát ve městě Karratha, které si od testování samořiditelných přepravních vozidel slibuje zlepšení služeb a finanční stránky oblasti.

Ukazuje se tak, že na místech, kde vozidla nemohou (nebo by neměla) vůbec přijít do kontaktu s lidmi se autonomním systémům daří skvěle. Fortescue se klidně může stát pionýrem v oblasti, i díky tomu, že už si firma našla skvělý use-case, se kterým je očividně spokojena.