Společnosti Hyundai Motor a Samsung Electronics ohlásily plány na další spolupráci při výrobě automobilů. Samsung bude dodávat elektronické vybavení, ve snaze dále diverzifikovat své produktové portfolio a snížit závislost výrobců na konvenčních paměťových čipech. V první fázi se soustředí zejména na automobilové navigace a zábavní systémy, protože zatím ještě není technologicky připraven na výrobu logických součástek pro vozidla.
Úložná řešení eMMC a eMCP
Podle interních zdrojů jsou právě procesory pro automobilový průmysl jedním z jeho dlouhodobých cílových segmentů, ale již dnes může být Samsung spokojen s prodeji úložných zařízení a díky novým smlouvám se dodej multimediálních karet eMMC a vestavených multimediálních obvodů eMCP Hyundai dále zvýší. Oba segmenty jsou úložná řešení postavená na pamětech typu Flash, které se používají v mobilních zařízeních.
Chytré klíčky, prostorový rozhled
Podle představitele firmy Hyaundai obě společnosti budou spolupracovat na řešeních, která podporuje korejská vláda, a to jsou dnes technologie chytrých klíčků a prostorového rozhledu. Chytré klíčky mimo jiné umožňují řidiči vzdáleně zapínat a vypínat motor vozidla a prostorový rozhled přenáší obraz silnic a překážek z různých úhlů pohledu.
Podle expertů konkurence v oblasti paměťových čipů dále poroste a je pochopitelné, že se Samsung bude snažit obsadit nové lukrativní oblasti. Z toho pohledu jsou automobily jako dnešní chytré telefony, pouze jsou o něco větší a technologicky mírně pozadu. Spolupráce, jako je ta právě ta ohlášená, přinese firmě Hyundai značné úspory na nákupech součástek, které dnes odebírá od hlavních výrobců, jako je Freescale/Bosch nebo Infineon.
Úspory na subdodávkách
Jen za rok 2010 za ně Hyundai utratil 1,22 bilionů wonů (zhruba 23 miliard korun), částka, která se za poslední rok zvětšila zřejmě třikrát. Jak se zdá, tak v poslední době Hyundai uvažoval, že nějakého návrháře či výrobce automobilových součástek rovnou koupí. Velké odběry souvisí s tím, že logické čipy v automobilech ovládají motor, řídící jednotky, monitorují snímače a v jednom automobilu jich bývá přes 200. A podle všech odhadů jejich podíl na ceně automobilu ještě výrazně poroste.
Výhody pro Samsung
Ze stejného důvodu je to ideální nový segment pro Samsung. Jeho polovodičová divize se již delší dobu snaží expandovat nad rámec svých největších odběratelů, kterými jsou Apple a vlastní divize Samsungu vyrábějící mobilní zařízení. Nejprve ovšem bude třeba zlepšit výtěžnost vlastních technologických procesů.