Samsung už není jednička, každý čtvrtý nákup je z mobilu

21. 7. 2016

Sdílet

 Autor: Fotolia © daviles
Z jakých mobilních telefonů Češi nejčastěji nakupují a co mají za operační systémy v počítačích? Podle statistiky platební metody Twisto je již 24 % online nákupů v letošním roce probíhá z chytrých telefonů a tabletů, především pak z těch s operačním systémem Android. Na druhém místě jsou majitelé telefonů iPhone a na třetím s výrazným odstupem ti s operačním systémem Windows Phone.

Nejpoužívanější operační systém v České republice je poté Windows ve verzi 7, ten má na svém počítači 44 % Čechů. Brzy ovšem sedmičky nahradí operační systém Windows 10, ten je nyní nainstalován na 26 % počítačů, což je oproti roku 2015 nárůst o 10 %. Jasně nejpoužívanějším prohlížečem napříč notebooky a stolními počítači je Chrome od Googlu, ten používá polovina Čechů.

„Nakupování z mobilu meziročně vzrostlo o pětinu. Fakt, že již skoro čtvrtina online nákupů probíhá přes chytrá přenosná zařízení, ukazuje, že mobily ještě nepředvedly svůj plný potenciál. Zaznamenali jsme dokonce nákupy přes zařízení, do kterých byste to neřekli. Šlo o véčkový telefon LG a herní konzoli Nintendo Wii U,“ říká Michal Šmída, zakladatel a CEO Twisto.

V letech 2014 i 2015 internetovému nakupování v České republice vévodil jasně korejský výrobce Samsung. Mobilní telefony této značky se umístily vždy na prvních třech pomyslných příčkách nejpoužívanějších mobilních telefonů pro internetové nakupování.

V roce 2016 poprvé Samsung předběhl čínský výrobce Huawei, především pak model P8 lite, který je letošním „nejpoužívanějším mobilním telefonem pro mobilní nakupování“. Telefony Samsung jsou pak na druhém a třetím místě.

bitcoin školení listopad 24

Analýza poukazuje, že v průběhu první poloviny roku 2016 má stále více než polovina populace staré operační systémy Windows XP (7 %) a Windows 7 (44 %). Trend ovšem meziročně naznačuje pokles obou systémů a značně roste zastoupení nejnovějších Windows 10, ty má ve svých počítačích již jedna čtvrtina Čechů.

Data vychází z unikátního skóringového modelu Nikita od českého FinTech startupu Twisto. Nikita u zákazníků analyzuje stovky dat z veřejně dostupných zdrojů. Za dobu fungování firmy Twisto již Nikita zanalyzovala transakce v hodnotě dosahující jedné miliardy korun.