Samsung v Evropě končí s prodejem notebooků

28. 9. 2014

Sdílet

 Autor: © Samsung Electronics
Společnost Samsung oznámila, že v Evropě prozatím končí s prodejem svých notebooků včetně chromebooků.

Oznámení Samsungu přichází jen nedlouho poté, co konkurenční Sony prodalo svou divizi, jež se zabývala výrobou notebooků řady Vaio, a kompletně se stáhla z trhu s počítači. Jiné firmy však na trhu s PC nedávno naopak zaznamenaly růst tržeb.

Samsung oznámil, že ukončení prodeje notebooků zváží i na dalších kontinentech. „Rychle se přizpůsobujeme potřebám trhu a poptávce,“ uvedla společnost v oficiálním prohlášení. „V Evropě proto prozatím ukončíme prodej notebooků včetně chromebooků. Jde však o specifický region a toto naše rozhodnutí se nemusí projevit na dalších trzích. I nadále budeme komplexně analyzovat podmínky na trhu a provedeme takové změny, abychom zůstali konkurenceschopní.“

Analytická společnost IDC předpověděla, že prodeje přenosných počítačů v tomto roce na vyspělých trzích porostou o 5,6 %, což je oproti propadu v předchozím roce pro výrobce příjemná změna. Samsung však není podle IDC v top pětce prodejců počítačů a růst tak zaznamenali nejspíše pouze jeho konkurenti. Například společnost Lenovo nedávno oznámila za druhé čtvrtletí tohoto roku meziroční růst příjmů z prodeje notebooků o 17 %. Lenovo je podle svého vyjádření nejpopulárnější značkou notebooků na patnácti trzích v Evropě, Africe a na Středním Východě.

Třináctiprocentní nárůst tržeb Maců ve druhém čtvrtletí tohoto roku oznámilo také Apple s tím, že poptávka se zvýšila především díky MacBooku Air. „U Samsungu jasně vidíme přesun k tabletům a phabletům a odklon od notebooků. Tam je, alespoň z pohledu zákazníků, tato značka silná,“ uvedl Windsor Holden ze společnosti Juniper Research. „Na druhou stranu, Apple je silné prakticky ve všech odvětvích, kde působí. Uživatelé Maců jsou již historicky velmi loajální.“ Analytici se veskrze shodují na tom, že počet aktivních výrobců notebooků se ztenčuje a do budoucna ztenčovat bude.

ICTS24

Samsung v poslední době mimo jiné čelí také tvrdé konkurenci na trhu se smartphony. Společnost v Indii a Číně poráží lokální firmy Micromax a Xiaomi. Divize Samsungu, jež se stará o vývoj telefonů, tak ve v červnu oznámila 20% meziroční propad čistého zisku a desítky manažerů firmy proto dobrovolně vrátili část svých bonusů. V uplynulých týdnech však zákazníky zaujaly nové telefony v čele s Galaxy Note 4, u nějž analytici předpovídají rekordní tržby.