Společnost byla podle svých slov ve druhém čtvrtletí tohoto roku značně postižena také posílením korejské měny won oproti americkému dolaru, euru a většině měn v rozvojových zemích. Jihokorejský výrobce smarptohnů a tabletů očekává, že jeho provozní zisk klesne ve druhém čtvrtletí meziročně z 9,53 bilionu wonů na 7-7,4 bilionů wonů (cca 7,3 miliardy dolarů). Tržby společnosti se podle odhadů mají ve druhém čtvrtletí pohybovat mezi 51 a 53 biliony wonů, přičemž před rokem to ještě bylo 57,46 bilionů wonů. Samsung uvedl, že prodeje tabletů jsou v současné době slabé, protože u nich funguje delší cyklus než u smartphonů. Vyšší poptávka po 5-6palcových smartphonech navíc nahradila poptávku po 7-8palcových tabletech.
Samsung prodal méně low-endových a mainstreamových smartphonů kvůli tvrdé konkurenci v Číně a Evropě, naopak high-endovým chytrým telefonům společnosti se v globálním měřítku daří. Společnost také tvrdí, že ji postihla slabší poptávka po 3G produktech, jelikož zákazníci především na čínském trhu očekávají nové produkty s 4G LTE. Firma podle oficiálního vyjádření očekává lepší čísla ve třetím čtvrtletí s tím, jak vydá novou řadu svých chytrých mobilních telefonů, což mimo jiné podpoří i její divizi zabývající se displeji.
Analytická společnost Strategy Analytics v dubnu uvedla, že Samsung stále čelí tvrdé konkurenci Applu na high-endovém trhu se smartphony a čínských značek jako Huawei v low-endu. Jihokorejský výrobce prodal v prvním čtvrtletí roku na světě 89 milionů smarptohnů a držel si tak 31% podíl na globálním trhu, přičemž ještě před rokem to bylo o procento víc. Jde o vůbec první meziroční pokles Samsungu v kategorii smartphonů od posledního čtvrtletí roku 2009.
Samsung očekává, že se stane klíčovým hráčem na trhu chytrých doplňků a podle dřívějších vyjádření svých manažerů zde chce nabídnout nová zařízení, tedy především chytré hodinky a domácí elektroniku. Firma již nějakou dobu podniká na trhu se smartwatch se svou řadou Galaxy Gear.