SAP kupuje SuccessFactors pro cloudové řízení lidských zdrojů

4. 12. 2011

Sdílet

 Autor: © pressmaster - Fotolia.com
Společnost SAP v sobotu oznámila, že hodlá za 3,4 miliardy dolarů koupit firmu SuccessFactors. Díky této akvizici chce společnost SAP posílit svoji cloudovou strategii v oblasti HCM (human capital management).

Zástupci SAPu jsou přesvědčeni, že tato akvizice výrazně urychlí vstup jejich firmy do byznysu cloudových aplikací, protože SuccessFactors patří mezi významné poskytovatele cloudových nástrojů pro správu a řízení lidských zdrojů ve firmách. Akvizice, pokud bude schválena příslušnými regulačními úřady, by měla být dokončena v prvním čtvrtletí roku 2012 a nákupní cena odpovídá ceně 40 dolarů za akcii, což je o 52 % více, než byla uzavírací cena akcií SuccessFactors v pátek na burze. Podle analytiků tak SAP za SuccessFactor zaplatil „prémiovou cenu“.

Lars Dalgaard, zakladatel společnosti SuccessFactors, se nyní přidá k manažerskému týmu SAPu, ale bude i nadále sídlit v kalifornském městě San Mateo v USA. SAP potvrdil, že poskytne koupené společnosti s 1 450 zaměstnanci možnost operovat i nadále nezávisle. Podle informací zástupců SAPu má společnost SuccessFactors více než 3 500 zákazníků ve 168 zemích a za třetí čtvrtletí 2011 zvýšila meziročně svůj obrat o 77 %.

Dalgaard tvrdí, že SAP sdílí vize jeho firmy ohledně cloudu a toho, jak velké příležitosti přináší. Podle něj jsme jen v začátcích rozvoje cloudu a v dalším desetiletí můžeme očekávat jeho famózní rozmach. SAP pak v oficiálním stanovisku potvrzuje, že řešení společnosti SuccessFactors je vysoce komplementární k jeho cloudové nabídce HCM a také k řešení SAP Business ByDesign.

Analytik Forresteru Paul Hamerman ve firemním blogu píše, že cena za kterou SAP SuccessFactors koupil, je asi desetinásobkem jeho obratu, což je poměrně hodně, ale získá díky tomu mnohem silnější postavení v konkurenčním boji právě v oblasti řízení lidských zdrojů a také tím SAP podle něj potvrzuje svůj závazek nabízet software jako službu jakožto svůj klíčový obchodní model.