Hlavní navigace

SAP sází na analytické aplikace s mobilním přístupem

17. 9. 2010

Sdílet

SAP začíná věnovat větší pozornost trhu s produkty zaměřujícími se na obchodní analytiku a tento týden vydala balíček real-time analytických aplikací, které jsou zaměřeny na využití v různých průmyslových odvětvích a pro oblast byznysu.

Tyto nové produkty jsou založeny na technologiích, jež firma získala v roce 2007 zakoupením BusinessObjects a obsahují nové nástroje, které dovolí společnostem mobilní přístup k Business Intelligence (BI) aplikacím.

Původní sada produktů v balíčku analytických aplikací BusinessObjects byla určena pro společnosti v oblastech zdravotnictví, spotřebního zboží, veřejného sektoru, peněžních služeb, maloobchodů a telekomunikací.

Nové aplikace od společnosti SAP jsou navrženy tak, aby nabídly real-time analýzu pro řadu obchodních funkcí jako jsou finance, prodej, marketing, plánování, hodnocení rizik a spokojenost zákazníků ve společnostech v rámci těchto segmentů.

Produkty byly vyvinuty ve spolupráci s největšími zákazníky společnosti SAP a jsou navrženy tak, aby pracovaly se strukturovanými nebo nestrukturovanými daty z jakéhokoli systému SAP nebo i jiného systému.

Hlavním důvodem snahy společnosti proniknout na trh real-time analytiky je rostoucí zájem firem o lepší nástroje pro podporu rozhodování, prozradil v úterý Bill McDermott, jeden z výkonných ředitelů společnosti.

Stále častěji společnosti hledají nástroje, které by jim pomohly přistupovat k real-time datům, analyzovat je a využívat za účelem lepší účinnosti při prodeji, ve službách zákazníkům, v marketingu a v jiných obchodních funkcích, prozrazuje McDermott. Stoupající počet firem se snaží podobné nástroje nabízet svým zaměstnancům, aby měli přehled a činili tak lepší rozhodnutí.

Tyto nové produkty jsou součástí strategie společnosti SAP dodávat balíčky obchodních analytických aplikací pro specifické segmenty průmyslu, myslí si Mark Smith, analytik u firmy Ventana Research. Jsou pro SAP velmi důležité, jelikož mohou společnosti zajistit lepší pozici v boji s velkými rivaly jakými jsou firmy jako IBM nebo Oracle, jež také vydávají balíčky podnikových aplikací pro různá průmyslová odvětví, dodává.

Velkým rozdílem může být záměr společnosti SAP přinést firmám mobilní přístup k obchodním analytickým aplikacím, říká Smith. "SAP se velmi intenzivně snaží rozšiřovat mobilní přístup a to je něco, co se stává pro obchodování velmi důležité," vysvětluje.

Jelikož tyto SAPem nově vydané aplikace jsou samostatnými produkty, jež mohou pracovat v SAP i non-SAP prostředích, je jen na zákaznících jak je budou využívat, tvrdí James Kobielus, analytik u firmy Forrester Research.

"Jsou také určeny pro rychlé nasazení a přizpůsobení," vysvětluje Kobielus. "Tyto produkty obsahují množství funkcí vyvinutých ve spolupráci mezi SAP a zákazníky této firmy."

Produkty využívají velké množství vlastních technologií společnosti SAP, ale také ty, které firma získala díky nákupu BusinessObjects, podotýká.