SDK Soti umožní vzdálenou správu zařízení s iOS

24. 5. 2012

Sdílet

 Autor: © Frank Gärtner - Fotolia.com
Společnost Soti rozšířila svůj vývojářský nástroj o možnost vzdáleného ovládání iPadů a iPhonů.

Společnosti nyní mohou vzdáleně ovládat podnikové mobilní aplikace vyvinuté pro mobilní operační systém od Applu. Pomůže jim v tom SDK MobiControl, který společnost Soti představila tento týden v úterý. Soti se zaměřuje na software pro vzdálenou správu a sledování pohybu počítačů.

Generální ředitel společnosti Carl Rodrigues při představení nového SDK poukázal na fakt, že tyto funkce byly prozatím k dispozici pouze pro stolní a přenosné počítače. Jejich nástroj údajně jako první přináší tuto funkcionalitu i na mobilní zařízení s operačním systémem iOS. „Oficiálně není úplné vzdálené ovládání zařízení značky Apple možné,“ řekl Rodrigues. Apple totiž z bezpečnostních důvodů neumožňuje funkci vzdáleného ovládání přístrojů v aplikacích, které jsou veřejně dostupné v App Store. Soti proto vytvořila SDK, které je určeno výlučně pro podnikové vývojáře mobilních aplikací. Tyto aplikace mohou být distribuovány mimo App Store pouze interně v rámci jedné společnosti. Tito vývojáři se musejí zaregistrovat u Applu a prokázat, že jimi vytvořené aplikace nebudou šířeny jiným způsobem. Jimi vytvořené aplikace potom nejsou umístěny v App Store a nemusejí procházet schvalovacím procesem tohoto největšího tržiště mobilních aplikací.

Dálkové ovládání vytvořené pomocí SDK Soti podle Rodriguese nefunguje na jiné aplikace než na ty, které byly vytvořeny stejným nástrojem. Neumožňuje tedy ovládání veškerých aplikací stažených z App Store nebo dodávaných přímo s mobilním zařízením.

Kromě vzdáleného ovládání umožňuje SDK i další funkce užitečné firemním uživatelům, jako například synchronizaci souborů, zjišťování polohy přístroje, obousměrné chatování, sledování jailbreaku, přístup k informacím o zařízení a okamžité zprávy.

Vzdálený přístup například umožní pracovníkům podpory jednodušší řešení problémů s aplikací a možnost chatu usnadní komunikaci s držitelem přístroje, jehož problém řeší. Zaměstnanec tedy nemusí nosit zařízení přímo do oddělení IT, ale může si ho nechat opravit na dálku.

Rodrigues poukazuje na to, že Apple v tomto směru cílí především na koncové uživatele. Podle něj je ovšem možnost vzdáleného přístupu jednou ze zásadních vlastností, kterou by měla být vybavena všechna zařízení firemních uživatelů. „Tato funkce tu chybí, ale mobilní přístroje postupně nahrazují počítače, proto by měla být ve smratphonech a tabletech také k dispozici,“ řekl Rodrigues.