Second Life ovládaná myšlenkami

16. 10. 2007

Sdílet

Revoluční ovládání v oblíbené onlinovce...

Výzkumnému týmu pod vedením profesora Jun’ichiho Ushiby z laboratoře biomedicínckého inženýrství na japonské Keio University se podařilo aplikovat technologii BCI (Brain-Computer Interface) na pohyb v oblíbené onlinovce Second Life. Hlavní postavu tak lze ovládat pouze pomocí myšlenek - stačí si jen představovat pohyb jednotlivých částí jejího těla. Pokud uživatel myslí na dolní končetiny, hrdina kráčí vpřed. Jakmile se však zaměří na pohyb pravé či levé paže, postava se otáčí do stran. Celý systém sestává z náhlavní soupravy s elektrodami, jež monitorují aktivitu v motorickém centru mozku, elektroencefalograf tato data zpracovává a předává je BCI, kde jsou interpretovány ve formě kýžených pohybů. Klávesnicový emulátor je poté konvertuje na signál, s nímž již spolupracuje samotná hra. Pokusy v komandování počítačů pomocí pouhých myšlenek nejsou žádnou novinkou, ale v Second Life a podobných pokročilých herních titulech se s nimi setkáváme poprvé. V následující ukázce můžete práci BCI zhlédnout na vlastní oči - je zajímavé, že otáčení probíhá v porovnání s pohybem vpřed docela pomalu. Než se však podobné vymoženosti dostanou mezi běžné uživatele, ještě si nějaký ten pátek počkáme.

Autor článku