Přetahovaná o procenta ve prospěch Googlu
Zařízení kombinující výhody počítače a snadného přístupu k mobilnímu internetu pomalu vytlačují z trhu dříve tak populární netbooky a výrobci směřují své výrobní síly právě do tohoto segmentu. Průkopnický iPad šel všem příkladem a dosud si drží na trhu většinový podíl, V roce 2011 ze všech prodaných tabletů mělo 56,3 % na těle jablečné logo. Obdobná zařízení s Androidem ovládla 39,8 % trhu. Internet v mobilu nebo v tabletu začíná mít čím dál tím větší oblíbenost.
Nad kalifornským Cupertinem, tedy městem, kde sídlí společnost Apple, se podle IDC ale neblýská na lepší časy. Ačkoliv čísla za rok 2012 ještě nemají finální podobu, analytici předpovídají prodejní poměr tabletů s iOS a Androidem 53,8 % proti 42,7 % ve prospěch Applu. IDC předpovídá Androidu většinová podíl na trhu kolem roku 2016, ovšem do hry vstoupí i tablety s operačním systémem Windows, které, v případě úspěchu, s čísly markantně „zacvičí“.
Displej a cena
Rok 2012 se nesl ve znamení především sedmipalcových tabletů. Není se čemu divit – desetipalcová zařízení nejsou tak snadno přenosná, a když už platíte datový paušál, chcete samozřejmě tablet využívat kdekoliv. Nechme opět mluvit čísla. Když v roce 2012 Google uvedl svůj Nexus 7 na japonský trh, urval si pro sebe podíl 44,4 %, zatímco Apple se po třech letech propadl na 40,1 %.
Do protiútoku se firma s jablkem ve znaku přihnala s iPadem mini – sedmipalcovou zmenšeninou většího bratra. Ale narazila, především s cenou. 200 dolarů za Nexus s lepším displejem proti 300 dolarům za malý iPad, který nezvládne Full HD. To jsou samozřejmě americké ceny, v Čechách počítejte s řádově 30 % vyšší cenou. Ale spekuluje se, že i čeští operátoři by mohli Apple produkt nabízet s výhodným tarifem za trochu lepší ceny.
Každopádně s Retina displejem se u iPadu počítá až v příští generaci, a tak v tuhle chvíli vyhrává u zákazníků konkurence. Dokáže Google svou tabletovou dominanci udržet?