Server japonských aerolinek si udělal z 50 000 lidí dobrý den

15. 9. 2008

Sdílet

Kvůli selhání centrálního počítače aerolinek All Nippon Airways (ANA) si na hlavním japonském letišti Haneda v Tokyu poseděly tisíce pasažérů několik hodin nebo dokonce vůbec neodcestovaly.

Během neděle bylo 53 letů společnosti ANA zrušeno a dalších 259 opožděno. Na tiskové konferenci kvůli vzniklému problému vystoupil mluvčí letecké společnosti Rob Henderson a všem 51 180 postiženým pasažérům se omluvil. Nedokázal ale přesně říci, jaká se stala v jejich systému chyba. Prohlásil pouze, že se problém objevil v komunikaci mezi centrálním serverem ANA a odbavovacími terminály na letištích.


Nešlo o první problém v komunikaci mezi hlavním serverem ANA a jeho letištními terminály. Loni v květnu bylo z obdobného důvodu zrušeno 130 letů a přes 300 opožděno. Tehdejší kolaps aerolinek postihl 70 000 zákazníků.

Komentář: Je na čase, aby vedení společnosti zvážilo investici do nového komunikačního systému či obměnilo svůj IT tým.

- - Adam Šoltys