Seven Kingdoms: Conquest

30. 1. 2008

Sdílet

Populární RTS série se vrací a chystá se dobýt trh. V novém porkačování vaše pouť začně tři tisíce let před Kristem a skončí v daleké budoucnosti. Vychutnáte si tak účinky dávné magie i sílu futuristických technologií.

Populární RTS série se vrací a chystá se dobýt trh.



Strategická série Seven Kingdoms byla kdysi velmi oblíbená, a to jak mezi hardcore milovníky strategií, tak u občas přihlížejících. Proto není divu, že se chlapíci z Enlight rozhodli spojit s Infinite Interactive a ukuchtit další pokračování. Vývoj se nám však velmi prodloužil a co je s podivem, moc informací zatím neuniklo. Jak se ale zdá, brzké vydání už nemůže nic ohrozit, a tak si pojďme o chystaném titulu prozradit něco víc.



Jak to všechno začalo
Základním pilířem příběhu je pravěký boj lidí a démonů. Jakožto hráči budete mít na začátku možnost vybrat si svoji stranu. Ať už si ale vyberete svět lidí, nebo démonů, budete se mít na co těšit. Každá ze stran by měla nabídnout sedm ras (nebo civilizací chcete-li), jež jsou jedinečné svými vlastnostmi, architekturou a způsobem boje. Vaše snažení začíná 3000 let p.n.l., a pokračuje přes všechny časové rovinky až do budoucnosti, kdy se zhostíte poslední bitvy na futuristické Zemi. Díky neustálým změnám v čase tak téměř nehrozí stereotyp a nuda, protože se mění nejen prostředí, ale samozřejmě i stavby, postavy a vše ostatní.



„ Obsazujete území, shromažďujete suroviny, stavíte budovy, budujete armádu a hurá vykosit sousedy.“



Seven Kingdoms: Conquest používá v základu stejné principy, jako každá jiná RTS. Obsazujete území, shromažďujete suroviny, stavíte budovy, budujete armádu a hurá vykosit sousedy. K tomu ale přidává několik vychytávek. Namátkou bychom jmenovali například možnost diplomatického jednání mezi stranami, možné obchody, a pokud ani to nepomůže, tak špionáž, která vám toho na mapě pomůže dost zviditelnit. Základní vlastnosti jsou také modifikovatelné. Pokud vás tedy baví více válčit, můžete si zautomatizovat výzkumy a stavení. Pokud jste naopak spíše stavitelé, můžete si to zjednodušit na bojišti. Hra tak bude značně přizpůsobivá vašim požadavkům, což bude jen dobře.



Já na tebe s motykou
Jak už vám asi došlo, s cestováním v čase se pojí i změna vašich válečných prostředků. Každá ze stran používá v závislosti na době jiné „speciality“. V minulosti vám tak budou nápomocné magické síly a kouzla, v budoucnosti naopak vyspělé technologie (atomovka dosud nebyla potvrzena), takže se dočkáte variability i zde. Aby toho nebylo málo, kromě singleplayeru si můžete vybít vztek i na kamarádech – multiplayer podporuje až osm hráčů.



Co ještě?
Grafická stránka nepředstavuje podle screenů nic, co by nás mělo posadit na zadek, ale rozhodně neurazí. Jde tu především o pestrost a variabilitu – v každém časovém úseku se tak dočkáme něčeho nového a neokoukaného, což je na grafice asi to nejpřitažlivější. Aby nám šlo to válčení od ruky, zahraje nám k tomu skvělý soundtrack plný chorálů a emotivní hudby, vhodné i do těch největších válečných filmů.



Když to tedy shrneme, čeká nás v prvním čtvrtletí tohoto roku zajímavý počin, který možná díru do světa neudělá, ale pobavit dokáže dost. A to je nejdůležitější.



Petr Pospíšil

Žánr: realtime strategie
Výrobce: Infinite Interactive, Enlight
Vydavatel: Jowood
Multiplayer: ano
Datum vydání: 1. čtvrtletí 2008
Internet: www.enlight.com/7kc