Realitky si vydobily starý způsob placení za umístění inzerátu na Sreality.cz
Seznam se nechal přitlačit realitními kancelářemi ke zdi a vyhověl jim ve způsobu plateb na jeho realitním webu Sreality.cz, který je vůbec největším realitním serverem v Česku. Sreality.cz měly od prvního dubna projít revoluční změnou svého obchodního modelu, Seznam totiž plánoval zavést platbu za proklik i na tomto webu (již funguje například na Zboží.cz).
Místo novodobého obchodního modelu, který uplatňuje i největší světový prodejce internetové reklamy Google, zůstane Seznam u paušálních plateb. Realitní kanceláře inzerující na webu Sreality.cz budou tak i nadále platit roční tarif v rozmezí od 5760 Kč do 28 000 Kč v závislosti na počtu zveřejněných inzerátů. Za každý jednotlivý inzerát pak realitky platí navíc tři koruny za den. Nový způsob plateb oproti tomu měl razantně snížit roční paušál a zaváděl poplatek 0,50 Kč za proklik.
Platba za proklik by prospěla především uživatelům Sreality, jelikož by se tak zamezilo klamným inzerátům, kterými chtějí realitní kanceláře nalákat co nejvíce lidí k otevření dané nemovitosti, přestože zdaleka nemusí splňovat parametry uvedené v titulku. Při platbě za zobrazení inzerátu by se naopak realitní makléři snažili vytvořit co možná nejpřesnější inzerát, který zaujme přesně danou cílovou skupinu.
Vyhodnotili jsme zpětnou vazbu od našich klientů a rozhodli se ponechat stávající obchodní model, abychom jim vyšli vstříc. Naplňujeme tak jeden z cílů naší společnosti, kterým je podporovat podnikání v České republice,
uvedl Michal Heisig, obchodní ředitel portálu Seznam.cz. Realitní kanceláře totiž vyhrožovaly dokonce i organizovaným bojkotem serveru Sreality v případě zavedení platby za proklik.