Hlavní navigace

SiN Episodes

18. 2. 2006

Sdílet

SiN Episodes se blíží! Poběží na vynikajícím Source enginu z Half-Life 2 a nabídne řadu unikátních zbraní a propracovaných postav. Prosadí se ve tvrdé konkurenci nebo upadne v zapomnění jako kdysi původní SiN kvůli prvnímu Half-Lifu?
Nenechte se zmást svůdným tělem a ladnou chůzí mladé ženy. Uvnitř se může skrývat andělská mrcha, která vás klidně nechá chladnokrevně odstranit. Třeba s pomocí svých mutantů…

Rok 1998 zaznamenal událost, převratnou pro akční herní žánr – světlo světa spatřil megahit Half-Life, jenž je i dnes považován za jednu z nejlepších akčních her všech dob. Bohužel díky němu upadlo v zapomnění několik dalších vysoce kvalitních titulů, které se objevily ve stejném roce. Jedním z nich byla zábavná sci-fi akce SiN z dílny vývojářského studia Ritual Entertainment. Kdo ji hrál, určitě si vzpomene na neotřelé prostředí špinavého města Freeport, kde se to zločineckými organizacemi jenom hemží. Potírání kriminality dostala na starosti speciální policejní jednotka HardCorps, v jejímž čele stojí řízný chlapík John Blade. Právě s ním jste nasazovali krk v soubojích s nejrůznějšími nepřáteli – od fanatických teroristů až po dobře vyzbrojené vojáky se speciálním výcvikem. Metropole Freeport i hlavní hrdina John Black se nyní vracejí na scénu; ve druhé polovině letošního roku se totiž objeví pokračování nazvané SiN Episodes.



Systém distribuce je jedním z nejčastěji probíraných témat v různých rozhovorech s autory. Jak už název napovídá, hra je rozdělena do několika na sebe navazujících epizod, které budou v prodeji samostatně. Úvodní část autoři nazvali SiN sEpisodes: Emergence a bude se prodávat za cenu kolem dvaceti dolarů (zhruba 480 korun). Teprve potom si s dvou- až tříměsíčními odstupy koupíte další části. V kamenném obchodě však žádnou z kapitol nenajdete – vývojáři se totiž rozhodli hru distribuovat přes on-line systém Steam od Valve. Tento způsob prodeje má samozřejmě svoje výhody i nevýhody, nutností je pochopitelně připojení k internetu a také musíte překousnout zdlouhavé dekryptování zašifrovaných souborů při instalaci. Na druhou stranu autory díky on-line prodeji nelimitují šibeniční termíny vydavatelů ani jejich požadavky na to, jak má hra vypadat. Vývojáři z Ritual Entertainment tak mohou vytvořit hru přesně podle vlastních představ. V době vydání první epizody by už měla být následující část téměř dokončena, avšak autoři si nechávají prostor pro zakomponování různých nápadů na vylepšení, která se určitě objeví od samotných hráčů. Lze tedy předpokládat, že s příchodem každého dílu by mohla kvalita ještě narůstat. Prozatím autoři hovoří o třech epizodách, přičemž každá z nich nabídne zhruba šest hodin herní zábavy. Zda přijdou na řadu ještě další pokračování, ukáže teprve čas.

Valve novému titulu nepropůjčí pouze systém Steam, ale rovněž svůj vynikající engine Source, takže se v SiN Episodes dočkáme precizního fyzikálního modelu z Half-Life 2. Autoři si tento engine vybrali nejen proto, že dokáže vykouzlit ohromující vizuální efekty, ale především pro jeho neuvěřitelnou tvárnost a schopnost vytvořit interaktivní prostředí. Právě větší interaktivita podle slov autorů chyběla původnímu SiNu, a to se má v novém dílu změnit. Ačkoliv se ve hře neobjeví populární gravity gun, dostanete i tak možnost manipulovat s veškerými předměty v okolním prostředí. Nebude to nijak samoúčelné, neboť během hraní narazíte na několik jednoduchých i složitějších puzzlů, jejichž vyřešení si vyžádá přestavění objektů v dané části hry – popadnete například několik trámů a postavíte si rampu, po které přeběhnete do vedlejšího baráku. Tyto pasáže by ale neměly představovat nějaká záseková místa, spíše budou plnit funkci alternativního průchodu úrovní nebo zjednodušení některých vypjatých situací.



Svérázné osobnosti různých postav v příběhu představovaly jednu z hlavních předností titulu SiN. Nejvýraznějším charakterem je nepochybně krásná, avšak nemilosrdná biochemička Elexis Sinclairová – bez ní si ani nové pokračování neumíme představit. Kromě toho, že grafici vypilovali její grafický model (zejména prsní partie) k dokonalosti, sehraje opět důležitou roli v příběhu, jenž nijak nezastírá její osobní zájem o Johna Bladea. Sice se mu na hlavě objeví první šediny, ale to nic nezmění na jeho otrlosti v boji; tentokrát bude přímo posedlý touhou zneškodnit Elexis i celou organizaci SinTek. Na scénu se vrací rovněž JC, který již dospěl z ubrečeného kluka v uzavřeného muže, ze svých hackerských dovedností však nic nezapomněl. Hned v první epizodě se představí také jedna nová postava – Jessica Cannonová, horlivý nováček v řadách HardCorps. Tuto mladou slečnu si Blade vezme pod svoji ochranu, což také znamená, že sehraje důležitou roli v celém příběhu.

Zápletku autoři zatím tají; jisté však je, že se bude odehrávat po skončení událostí z původního SiNu i datadisku Wages of SiN. Elexis Sinclairová je znovu na scéně a její multimilionové impérium SinTek na sebe soustředí velký zájem veřejnosti. Ačkoliv v lidech stále vzbuzuje respekt, přece jenom je mezi nimi cítit napětí a nejistota, co by mohla tato šílená biochemička provést. Samozřejmě se v podsvětí opět pohybují záhadní mutanti, výsledek biologických pokusů laboratoří SinTeku. Lidé tato stvoření sice vnímají, avšak nepřipouštějí si žádné problémy, protože mutanti dosud přežívali v ústraní – tak to ovšem dlouho vydržet nemůže. V případě jakýchkoli neočekávaných událostí pochopitelně zasáhne speciální jednotka HardCorps v čele s Johnem Bladem.



Střílečka se v SiN Episodes nezapře. Ačkoli hra klade velký důraz na příběh a osudy hlavních aktérů, zůstává svižnou akční střílečkou. Do rukou se vám dostane celá řada unikátních zbraní s různou palebnou silou. Pustíte se do bojů nejen s jednotlivci a malými hlídkami v útrobách civilních budov, ale zapojíte se také do rozsáhlejších pouličních potyček. Některé operace v misích budou vyžadovat ovládání aut nebo helikoptér, takže občas naskočíte třeba do palebných věží a pokusíte se zneškodnit nepřátelské mobilní síly. I v bitvách se vyplatí využívat ve svůj prospěch okolní prostředí, a to nejen k výběru vhodných míst pro vlastní palbu – například barely s benzínem se ukáží jako perfektní zbraň. Počítejte nejen s ničivým výbuchem, ale také s dobře načasovaným odvalením přímo mezi nepřátelské vojáky.

Podrobnější informace o designu úrovní, konkrétní podobě zbrojního arzenálu i vůbec celém fungování SiN Episodes zatím nejsou známy. Určitě se ale dočkáme svérázné hry, v níž se divoká akce snoubí s precizním vykreslením příběhu i komiksových postav. Vše navíc bude opatřeno perfektním grafickým zpracováním, jaké umožňuje kvalitní Source engine. Z dosud vydaných screenshotů určitě nemusíme mít o vizuální podobu hry strach. Ostatní vlastnosti ukáže až vydání první epizody SiN Episodes: Emergence.

Autor článku