Jednu z nejrozsáhlejších studií o očekávání spotřebitelů, jejímž cílem je zbourat předsudky spojené s nástupem 5G, uveřejnil Ericsson. Report vnáší prvek reality do debaty probíhající v prostředí informačních a komunikačních technologií.
1. 5G nenabízí zákazníkům žádné okamžité výhody
Klíčovým zjištěním této studie je, že spotřebitelé v 5G spatřují řešení přetížených městských sítí, a to zejména ve velkých metropolích. Zde se v těch nejzalidněnějších oblastech setkává s problémy se sítí 6 z 10 uživatelů smartphonů. Respondenti také očekávají, že s nástupem 5G přibyde možnost volby širokopásmového připojení pro domácnosti.
2. Uživatelé jsou spokojení se současnými 4G službami a nemají důvod připlácet si za 5G
Report také boří mýtus, že spotřebitelé nejsou ochotní platit za 5G vyšší cenu. Ve skutečnosti uživatelé smartphonů uvádějí, že jsou za služby páté generace ochotní zaplatit o 20 % více, polovina tzv. early adopters dokonce až o 32 % více.
Celkem 4 z 10 z nich však od 5G očekávají nové možnosti užití a nové platební modely. Požadují také bezpečnou síť a stabilní vysokou rychlost internetu.
3. Jediným řešením pro 5G budou smartphony
Celkem 43 % uživatelů, kteří vlastní jeden z nejnovějších modelů iPhonů, mají pochybnosti o tom, zda současné smartphony dokážou naplno využít všech výhod 5G. Celkem 4 z 10 uživatelů si myslí, že by se smartphony měly dál vyvíjet, aby byly na spuštění 5G připravené, a očekávají funkce jako jsou holografická projekce nebo 360stupňová kamera.
Globálně se však polovina uživatelů shoduje na tom, že smartphony v současné podobě budou stále existovat a že v příštích pěti letech budeme všichni moci navíc využívat rozšířenou realitu (AR) a chytré brýle.
4. K predikci budoucí poptávky po 5G lze použít současné vzorce
Dalším klíčovým zjištěním je, že současné 4G vzory nic nevypovídají o budoucím spotřebitelském chování při používání 5G. Očekává se například, že s nástupem 5G se ještě zvýší sledovanost videa.
Zákazníci očekávají, že budou moci sdílet video ve vyšších rozlišeních, ale také využívat formáty jako jsou virtuální (VR) nebo rozšířená realita (AR). Celkově to bude v průměru znamenat tři další hodiny video obsahu sledovaného na mobilních zařízeních za týden. Zahrnuta je i jedna hodina, během níž budou uživatelé využívat AR brýle a VR headsety.
Studie také odhalila, že spotřeba dat 1 z 5 uživatelů na 5G zařízeních by do roku 2025 mohla přesáhnout 200 GB měsíčně.