Spousta networkingu, indie i velkých vývojářů a zaměření na technickou a uměleckou stránku světa videoher – ziskového sektoru, v němž vidí nevyužití potenciál i firmy takového kalibru jako Amazon nebo Microsoft.
Brno, město her
Když už mluvíme o velkých jménech, nebyla jich nouze, velký prostor dostal kupříkladu Wargaming. Z těch, co na konferenci přímo přednášeli, zaujal třeba David Brevik, tvůrce legendárního Diabla nebo Krzysztof Pachulski, který pracuje na enginu Unreal v Epic Games, o nichž je v poslední době hodně slyšet.
I českých jmen bylo v Brně dost, kromě Warhorse Studios můžeme zmínit mobilní Geewu nebo Madfinger Games – což je sice firma, které není věnováno tolik pozornosti, ale zaměstnává přes 100 lidí.
Hlavní prostor však dostali indie vývojáři, tedy ti, co pracují na hrách v malém týmu a s malým rozpočtem, zato však často s velkými ambicemi. Právě s nimi jsme mluvili o videohrách, umělé inteligenci, budoucnosti celého odvětví a jak na tom je videoherní trh v České republice i v zahraničí.
Game Access se mohl pochlubit také vysokými počty zahraničních účastníků, obzvláště viditelní byli polští herní vývojáři.
Profesionálně zorganizovaná konference probíhala v pátek a v sobotu a přinesla řadu přednášek a diskuzí, a celou akci zakončuje ještě nedělní festival, na nějž je vstup zdarma. Bohužel se konference potýkala s určitými organizačními nedostatky – fronta na kávovary by u akce podobného rozsahu být nemusela, stejně tak místy poněkud zmatečné značení lokací nebylo ideální; přešlapy však lze odpustit, jde o drobnosti.
Game Access se konal již čtvrtým rokem a opětovně na brněnském výstavišti.
Podle predikcí společnosti GlobalData dosáhne videoherní trh hodnoty 300 miliard dolarů do roku 2025, a to díky mobilním hrám, cloud gamingu a inovacím v oboru – kupříkladu virtuální realitě, jejíž největší uplatnění by mělo být právě v oblasti entertainmentu.