To představuje meziroční vzestup o 4,2 % a mezičtvrtletní o 3,2 %. Uvádí to studie, kterou uveřejnila společnost IDC. Podle jejích analytiků jsou zmíněné přístroje atraktivní nejen pro podnikovou sféru, ale také pro spotřebitelský segment – ten jej využívá nejen jako přenosné multimediální centrum, ale také jako prostředek pro instant messaging a pro neustále zapojení do komunitních sítí.
Také se značně zvýšila popularita přístrojů se systémem Google Android, který podle analytiků už dosáhl na kritickou masu.
A také proto smartphony nabízejí oproti mobilům výrazně lepší prodejní výsledky (podle souběžné jiné zprávy IDC prodej mobilů ve třetím čtvrtletí 2009 meziročně klesl o přibližně 6 %, když nejhorší dynamiku vykázaly Motorola a Sony Ericsson).
Z výrobců si nejlépe vedla Nokia, avšak dynamiku devětkrát převyšující průměr trhu hlásí RIM BlackBerry, slušný výsledek je vidět i u HTC. Naopak je zcela zjevný odklon uživatelů od méně značkových systémů.
***********************
Globální prodeje smartphonů
Podíl výrobců dle prodaných jednotek, třetí čtvrtletí 2009
Nokia |
37.9 % |
Research In Motion |
19.0 % |
Apple |
17.1 % |
HTC |
5.6 % |
Samsung |
3.5 % |
ostatní |
16.8 % |
Zdroj: IDC, listopad 2009