Smartphony HTC se moc neprodávají, následuje pokles příjmů

9. 8. 2012

Sdílet

 Autor: © A1Stock - Fotolia.com
Dle slov zástupců HTC je nynější největší prioritou společnosti pozdvižení značky a zkvalitnění produktů. Bude se tak snažit získat vyšší podíl na vysoce konkurenčním poli smartphonů a tabletů.

Tchajwanský výrobce mobilních zařízení HTC dnes zveřejnil svou budoucí snahu posílit postavení značky a zvýšit tak své příjmy. Ve třetím kvartále letošního roku totiž společnost očekává propad zisků z prodeje smartphonů a tabletů.

Zisk zaznamenaný ve třetím kvartále se bude pohybovat mezi 70 a 80 miliardami amerických dolarů, sdělila společnost HTC na páteční konferenci. Tyto hodnoty představují oproti minulému roku pokles o 41 až 48 procent.

Výrobce HTC, který se ještě před nedávnem těšil strmému nárůstu příjmů, oznámil klesající tržby v posledních třech kvartálech především kvůli tvrdé konkurenci v podobě aktuálně dominantních společností Samsung a Apple. Ve spojitosti s budoucími plány společnosti vyzdvihl CFO HTC Chang Chia-Lin záměr povznést samotnou značku HTC.

„HTC je stále mladá společnost,“ sdělil Chia-Lin s tím, že byla společnost založena teprve v roce 2006. Za účelem popularizace značky plánuje společnost dle svých slov nadále uvádět na trh inovativní produkty a navázat partnerství s mobilními operátory. Společnost HTC se chce také důrazněji zaměřit na marketing a distribuční kanály tak, aby se dostala lépe do kontaktu s koncovými zákazníky.

Příjmy HTC poklesnou v několika oblastech napříč celým trhem s výjimkou Číny, kteroužto zemi společnost HTC považuje za nejvýznamnější oblast pro svůj budoucí růst. Dodávky zařízení HTC do Číny vzrostly podle výzkumu analytické společnosti Canalys, za poslední kvartál o 389 procent, nicméně podíl HTC na čínském trhu stále dosahuje pouhých 5 procent.

Minulý měsíc vypověděla společnost HTC své většinové vlastnictví ve společnosti Beats Electronics a prodala polovinu svého podílu. Beats Electronics je americký výrobce sluchátek, s jehož pomocí se společnost HTC snažila vylepšit audio svých mobilních zařízení. Dle analytiků se partnerství rozpadlo především kvůli nenaplněným očekáváním obou stran.

ICTS24

 

Zdroj: IDG News Service