Průměrně firmy prý zažily v uplynulém roce 9 incidentů spojených se sociálními médii. Jednalo se například o zveřejňování důvěrných informací zaměstnanci. 94 % firem čelí negativním následkům, včetně poškození dobré pověsti, ztráty důvěry zákazníků, ztráty dat a ušlého zisku.
Firmy stále častěji komunikují se svými zákazníky, partnery a zaměstnanci prostřednictvím sociálních sítí a sdílí na nich firemní informace, takže se zvyšuje riziko úniku citlivých údajů. Proto je důležitější než kdy dříve, aby firmy měly implementované řešení, které zachytí důvěrné informace i na sociálních sítích a společnost tak neporušovala oborové předpisy nebo právní nařízení a vyhověla přísným požadavkům například regulačních úřadu, a případně podmínkám tzv. eDiscovery.
Podle společnosti Gartner „na konci roku 2013 bude 50 % vybídnuto k poskytnutí materiálů ze sociálních sítí pro účely eDiscovery“. Softwarová řešení pro archivaci umožní organizacím používání sociálních médií zaměstnanci pro firemní účely a umožní uchování, hledání a procházení obsahu z Facebooku, Twitteru, LinkedInu, SharePointu nebo blogů.
„Firmy ví, jak je důležité chránit a uchovávat e-maily, IM, tabulky a další nestrukturované informace. Nyní si také musí uvědomit, že stejně důležité jsou i informace na sociálních sítích,“ říká Greg Muscarella, senior director of product management ve firmě Symantec.
Tři nejčastější incidenty velkých firem na sociálních sítích v uplynulém roce:
- zaměstnanci sdílí příliš mnoho informací na veřejných fórech (46 %)
- ztráta nebo odhalení důvěrných informací (41 %),
- zvýšený počet soudních sporů (37 %)
Zdroj: Symantec
V průzkumu odpovědělo více než 90 % dotázaných se zkušeností s incidenty ze sociálních médi, že pocítilo negativní následky, včetně:
- snížení ceny akcií
- nákladů na soudní spory
- přímých finančních nákladů
- poškození pověsti značky / ztráty důvěry zákazníků
- ušlých zisků
Odborníci tedy odporučují:
- V duchu celé firemní komunikace definujte způsoby, jak používat sociální média, a také školte zaměstnance, jaké informace mohou zveřejňovat
- Identifikujte a dodržujte regulační požadavky a právní předpisy specifické pro váš obor podnikání
- Zvažte nasazení řešení pro archivaci, které umožňuje automatické zálohování obsahu sociálních médií, což je zvláště důležité v oborech, které podléhají vyšší míře regulace
- Implementujte řešení pro prevenci ztráty dat, které poskytuje další vrstvu ochrany důvěrným informacím a zamezuje jejich úniku prostřednictvím sociálních sítí