Například podle IBM CMO Study hodlá plných 82 procent marketingových ředitelů v příštích třech až pěti letech začít využívat sociální média ve větší míře. Ukazuje se totiž, že podnikové sociální sítě budou mít zásadní vliv na obchodní výsledky a pomáhají spoluvytvářet hodnotu firmy, pokud je společnosti používají jak pro interní komunikaci mezi zaměstnanci, tak pro komunikaci se svými pobočkami, obchodními partnery, dodavateli a klienty.
Předpokládá se, že trh s podnikovým sociálním softwarem by měl roku 2016 přesáhnout objem sedmi miliard dolarů. Lze očekávat, že zaměstnanci z různých věkových skupin budou mezi sebou i se svými klienty stále více sdílet informace a komunikovat především prostřednictvím sociálních sítí. Transformace v „sociální podnik“ pomůže společnostem prohloubit vztahy se svými zákazníky, rychleji generovat nové myšlenky, zajistit zaměstnancům přístup k expertním znalostem a v konečném důsledku zlepšit hospodářské výsledky.
Velmi důležitým aspektem konceptu „social business“ je využití analytických nástrojů, které umožňují firmám přístup k „obrazu trhu“ v reálném čase. Sociální sítě jako Facebook a Twitter generují obrovské množství informací, 80 procent z nich však má podobu nestrukturovaných dat, například konverzací mezi zákazníky. S využitím analytických nástrojů jak uvnitř, tak vně může firma odhalit na první pohled nezřejmé souvislosti. Dokáže tak anticipovat změny zákaznických nálad a odpovídajícím způsobem na ně včas reagovat ať už cenovou politikou, vývojem produktu nebo změnou marketingové strategie.
Současný svět si žádá propojené zaměstnance i obchodní partnery. Sociální sítě umožňují společně objevovat, spolupracovat a sdílet informace, a to vše v prostředí, jež podporuje transparentnost. Díky nástrojům na bázi sociálních sítí mohou organizace spolupracovat napříč časovými pásmy, spojit se s kolegy, obchodními partnery a zákazníky z různých koutů světa a komunikovat mnohem efektivněji než dříve. Sociální softwarové nástroje zároveň pomáhají utvářet prostředí vzájemné důvěry a sdílení napříč firemní hierarchií. Dobrý nápad, ať už pochází od kohokoli, se ve firmě propojené sociální sítí neztratí. „Social business“ tak skutečně mění samotnou strukturu organizací k lepšímu.
Autor pracuje jako collaboration solutions leader, IBM Česká republika