Vývojáři z týmu Wing Simulations, kteří mají na svém kontě například vojenský Panzer Elite, spolu se společností JoWooD připravují novou hru nazvanou Soldner: Secret Wars. Bude se jednat o vojensko-taktickou záležitost a sami autoři přiznávají, že byli do jisté míry inspirováni skvělou českou akcí Operation Flashpoint. Příběh hry vás zavede do roku 2010, kdy vojenská politika získala zcela nový rozměr. Vlády již nefinancují ohromná vojska. Mnohem levnější a zároveň efektivnější je vytvořit několik elitních skupin těch nejlepších mužů, kteří dokáží bezchybně a rychle splnit daný úkol.
Vy se stanete velitelem jedné z tajných skupin, která má velký podíl na zajišťování světového míru. Její členové budou nejen profesionální vojáci a zabijáci, ale i experti na zbraně, výbušniny, elektrotechniku a vozidla. Váš tým bude mít přístup k padesáti skutečným a realisticky provedeným zbraním (nebo alespoň téměř skutečným, které se v současné době nacházejí ve stádiu vývoje) a také k nejrůznějším vozidlům, mezi něž patří automobily, džípy, obrněná vozidla, nákladní vozidla, motorové čluny, transportéry, tanky, helikoptéry i moderní stíhačky. Takto vyzbrojeni se budete pouštět do zadaných tajných misí, které se budou odehrávat na různých místech naší planety. Soldner: Secret Wars má mít vysoce propracovaný politický systém států a měl by klást důraz na vývoj ve světě na základě vašich (úspěšných či neúspěšných) zásahů. Každé vaše rozhodnutí ovlivní další vývoj hry a také strukturu misí. Abych se přiznal, nijak moc si to nedokážu představit, ale o to více se budu těšit na výsledek.:o)
Soldner: Secret Wars podle slov autorů poběží na velmi propracovaném enginu, který umožní totální destrukci všeho, co jen ve hře uvidíte. Vaše bojové zásahy se projeví na okolním prostředí - např. díry v zemi po granátech, ohořelé stromy a tráva, stopy po těžkých vozidlech apod. Chybět nebude ani střídání dne a noci a změny počasí. Engine by měl podporovat všechny vymoženosti současných grafických karet a DirectX 9. Singleplayer bude obsahovat jak kampaně, tak i generátor map. Multiplayer pak nabídne hru pro 32 hráčů a 128 hráčů na speciálně upravených serverech, kde si budete moci zahrát všechny známé a oblíbené módy jako Deathmatch, Team Deathmatch, Capture The Flag, Bomb Runs, VIP Escorts a několik nových. Krom toho ve hře bude možno modifikovat multiplayerové módy, což by mělo jít různými způsoby. Ten nejjednodušší bude zřejmě úprava zdroje v klasickém poznámkovém bloku či úprava XML scriptů. Také se mluví o zveřejnění zdrojových kódů hry po jejím vydání. Chybět nebude ani editor map a další nástroje pro úpravu, které postupně vyjdou na oficiálních stránkách. Zatím to vypadá na velmi povedený kousek. Autoři zřejmě dělají vše pro to, aby trumfnuli jak Operaci Flashpoint, tak i slavný Counter-Strike. Vydání hry je ale ohlášeno až na červen 2003, takže si na výsledek budeme muset ještě chvíli počkat.