Společnost McAfee provedla ve své pravidelné studii Spam Report analýzu nákladů, které pro firmy představuje spam.
Z výsledků studie mj. vyplývá, že spam stojí firmy v průměru 182 500 dolarů za rok (vztaženo na společnost s 1 000 zaměstnanci). Každé procento spamu navíc vyjde firmu na 41 000 dolarů. Pokud tedy používaný spamový filtr pracuje pouze s 95% účinností, má to proti 99% úspěšnosti výrazný dopad na podnikání firmy. Každé procento se počítá. Spolu s nutností se vyrovnat se záplavou nevyžádaných e-mailů rostou také náklady na úložná řešení. „Spam stojí firmy více, než si samy myslí,“ uvedl Jeff Green, senior vice president laboratoří Avert Labs společnosti McAfee.
V posledních měsísích byla nejrozšířenějším spamem nabídka kopií značkových hodinek. Zastoupení těchto nabídek vzrostlo a na celkovém objemu spamu se podílely 20 %.