Podle společného vyjádření Microsoftu a Yahoo se nyní inženýři obou společností budou snažit o realizaci projektu v co nejkratším možném termínu. Prioritou je prý především americký trh, kde by se společná vyhledávací služba mohla objevit koncem tohoto roku.
„Přestože jsme teprve na úplném začátku celého procesu, dosáhli jsme vzrušujícího milníku“ uvedl Steve Ballmer, generální ředitel Microsoftu, ve svém prohlášení. „Věřím, že ve společném projektu budeme našim zákazníkům moci nabídnout vyšší hodnotu a více inovace. To samé platí i pro naše inzerenty.“
Díky partnerství budou obě společnosti schopné lépe konkurovat současné jedničce na trhu s internetovým vyhledáváním, Googlu, jehož podíl nyní činí asi 64 %. Kdyby se o to snažila každá samostatně, byl by výsledek mnohem nejistější, což se ostatně týká i příjmů z reklamy, jejichž růst se od spojení vyhledávačů očekává především.
Podle Dana Oldse, analytika Gabriel Consulting Group, by mohlo jít o velkou změnu na trhu s vyhledáváním. „Dochází ke spojení dvou důležitých hráčů, kteří sice disponují malým tržním podílem, nicméně jejich výhodou je vlastnictví mnoha zdrojů a prostředků, které mohou využít ke konkurenčnímu boji s Googlem“ říká Olds. „Sloučení určitě povede ke zvýšení konkurence a lepší inovaci. Microsoft a Yahoo nyní mají společného nepřítele - Google. Budou věnovat veškeré své úsilí do vytvoření atraktivnějšího vyhledávacího produktu. Jak pro zákazníky, tak i inzerenty.“
Google se však nové a silnější konkurence nebojí, naopak ji prý vítá. „V našem oboru vždy panovalo silné konkurenční prostředí, díky kterému jsme se však byli schopni více soustředit na naše podnikání“ říká mluvčí Googlu, Adam Kovacevich. „Soupeříme hned s několika různými alternativami. Ať už jde o tradiční vyhledávače, vertikální vyhledávání, sociální sítě či různé formy online a offline reklamy.“
Většina analytiků se shoduje na tom, že v krátkodobém horizontu nepředstavuje spojení Bingu s Yahoo pro Google žádnou hrozbu, nicméně podle Oldse by si měl Google do budoucna dávat velký pozor. „Google by měl tuto hrozbu brát zcela vážně. Jeho dva největší konkurenti se nyní spojili s jediným cílem, a sice že odříznou Google od jeho největšího zdroje příjmů. To si určitě zasluhuje jeho pozornost.“