Společnosti rozšiřují mobilní podporu pro zaměstnance

14. 10. 2012

Sdílet

 Autor: © FotolEdhar - Fotolia.com
Nová studie společnosti Forrester ukazuje, že velké společnosti po celém světě rozšiřují podporu pro mobilní zařízení svých zaměstnanců.

Téměř dvě třetiny velkých firem se podle nové studie snaží o zlepšení mobilní podpory pro své zaměstnance, partnery a zákazníky. Podle Forresteru 64 % všech dotázaných společností rozšiřuje podporu pro různá mobilní zařízení v návaznosti na potřeby svých zaměstnanců. Podle studie není větší podpora mobility žádným překvapením, neboť napomáhá ke zvýšení produktivity. Z nedávné studie poskytovatele WiFi připojení pro velké firmy iPass vyplývá, že velké množství zaměstnanců pracuje až dvacet hodin týdně bez mzdy jen díky tomu, že v jejich firmách byla zavedena politika BOYD (bring your own device - přineste si vlastní zařízení).

Z průzkumu mezi téměř 5000 zaměstnanci v Severní Americe a Evropě vyplývá, že 66 % z nich používá každý den pro pracovní účely dvě či více zařízení (desktop, laptop, smartphone nebo tablet). Sedmašedesát procent zaměstnanců si v průzkumu vybralo pro práci smartphone a 70 % si vybralo tablet. „Tato zvyšující se diverzita mobilních zařízení, která využívají zaměstnanci pro práci, vyžaduje, aby společnosti nabídly svým zaměstnancům dostatečnou podporu,“ uvádí Forrester.

Z průzkumu dále vyplývá, že 60 % firem ve Velké Británii a 56 % v Německu se již v současné době zaměřuje na tvorbu komplexní korporátní politiky, která má zaměstnancům poskytnout mobilní podporu včetně potřebných mobilních aplikací tak, aby je mohli využívat k práci. Ve Francii to dělá pouhá třetina firem, avšak 60 % francouzských firem zvedá rozpočty pro své oddělení IT, aby zlepšily mobilní podporu zaměstnanců, přístup k zařízením a mobilním aplikacím. Ve Velké Británii pak 28 % velkých společností implementuje vlastní firemní e-shopy s aplikacemi pro mobilní zařízení pro potřeby svých zaměstnanců, ve Francii to je 16 % a v Německu 14 %.