Yang, který se významnou měrou podílel na obou přerodech Yahoo v internetového giganta koncem 90. let a počátkem nového tisíciletí, nakonec neodolal tlaku akcionářů a odstoupil ze všech svých funkcí ve společnosti. Konkrétně rezignoval na své funkce ve vedení Yahoo a ve správních radách Yahoo Japan a Alibaba Group Holding.
„Můj čas v Yahoo, od jeho založení po současnost, zahrnoval ty nejvíce vzrušující a nejcennější zážitky mého života. Nicméně nastal čas, abych se věnoval také něčemu jinému,“ napsal Yang v dopise adresovaném předsedovi představenstva Yahoo Royi Bostockovi. Yang v dopise také napsal, že je nadšený z nedávného jmenování bývalého prezidenta společnosti PayPal Scotta Thompsona do pozice generálního ředitele Yahoo.
„Je to škoda, protože Jerry byl v Silicon Valley pan Někdo. Jeho odchod však alespoň dává Thompsonovi více prostoru pro vlastní rozhodnutí, protože se nemusí na nikoho ohlížet,“ myslí si analytička Charlene Li z Altimeter Group. Yang hrál v Yahoo významnou roli. Nejenže je jedním ze zakladatelů, ale nějakou dobu strávil i v křesle generálního ředitele. „Je těžké pracovat ve stínu někoho takového. Tento odchod umožní Scottovi začít s opravdu čistým štítem,“ říká Li.
Konec Yangovy kariéry v Yahoo může nastartovat další změny ve složení firemní správní rady, jejíž členové byli v minulosti mnohokrát kritizováni ze strany akcionářů a finančních analytiků. Ti totiž věří, že právě správní rada je zodpovědná za současné problémy společnosti. Yang by tak podle názoru některých analytiků mohl být jen obětním beránkem.
Analytik Allen Weiner z Garneru vidí v Yangově odchodu jakési hlasování o důvěře. Jde podle něj o test, který má ukázat, zda je Yahoo dostatečně silné na to, aby uspělo v novém digitálním světe i bez jednoho ze svých zakladatelů. „Yahoo vidí svou budoucnost na trhu digitálních médií a protože Yang není v této oblasti zrovna expertem, neměl by pro společnost velký přínos,“ tvrdí Weiner.
Bez ohledu na vnitřní události, které vedly k odchodu Yanga, jde podle analytiků o důležité znamení, že Yahoo pod novým vedením vychází vstříc lepší budoucnosti. „Je to velmi jasný signál, že se opět začíná na nové stránce a události z minulosti tak nebudou mít na budoucnost žádný vliv,“ říká Li. S tím souhlasí i Weiner, podle kterého se společnost nemohla od své minulosti lépe odpoutat.