Česká spořitelna přijala v reakci na nekončící vlnu phishingových a pharmingových útoků další opatření, která mají chránit uživatele služby SERVIS 24 proti zneužití internetového bankovnictví.
Při změně telefonního čísla pro zasílání autorizačních (a případně konfirmačních zpráv) se změna telefonního čísla nově provede až po 24 hodinách, narozdíl od dosavadních dvanácti. Prodlouží se tím doba, po kterou může klient zareagovat, pokud zjistí, že se někdo pokusil změnit jeho zadané číslo mobilního telefonu pro zasílání SMS zpráv. Další nové bezpečnostní opatření se týká klientů, kteří SMS zprávy o změně nastavení telefonního čísla dostávají v angličtině - nově Česká spořitelna zašle tuto SMS i v češtině.
Aktivní transakce, např. platební příkaz nebo i některé jiné transakce, lze prostřednictvím přímého bankovnictví provést jen po potvrzení speciálním kódem, který Česká spořitelna zasílá prostřednictvím tzv. autorizační SMS zprávy na mobilní telefon klienta. Volitelně si klient může nastavit také tzv. konfirmační SMS zprávy, které klienta následně informují o přijetí transakce ke zpracování. V případě, že si klient změní telefonní číslo pro zasílání SMS zpráv, dostane informaci o provedené změně na původní telefonní číslo. Zjistí tak, pokud by se někdo snažil telefonní číslo změnit bez vědomí oprávněného uživatele internetového bankovnictví.
Viz také:
Česká spořitelna podá trestní oznámení kvůli zveřejněnému seznamu klientů
Česká spořitelna opět pod palbou phishingu
Další phishing proti České spořitelně
Phishing varující před phishingem, tentokrát sofistikovaněji
Česká spořitelna varuje před pharmingem