Hraní videoher v cloudu je v těchto dnech předním tématem. Tím spíš, uvážíme-li vládní doporučení o setrvání v domovech a horší dostupnost nejnovějších herních konzolí. Přesto se i v této situaci Google rozhodl vystavit částečnou stopku svému hernímu projektu Stadia. Služba jako taková bude fungovat i nadále, společnost však oznámila rozpuštění stejnojmenného herního studia, které se tak místo vývoje her bude soustředit na platformu jako takovou.
„Vidíme velkou příležitost ve spolupráci s partnery hledajícími herní řešení postavené na pokročilé technologické infrastruktuře Stadie a jejích nástrojích. Jsme přesvědčeni, že jde o nejlepší cestu k tomu udělat ze Stadie dlouhodobě udržitelný byznys, který pomůže odvětví růst. S ohledem na zdokonalování platformy a prohlubování našich obchodních partnerství jsme se rozhodli, že už dále nebudeme investovat do vytváření exkluzivního obsahu z dílny našeho vlastního týmu, vyjma her těsně před dokončením,“ uvedl k omezení činnosti týmu Stadia Games & Entertainment šéf projektu Stadia Phil Harrison.
Dle něj tak bude většina členů Stadia Games & Entertainment týmu přeřazena na nové úkoly, někteří však – jako třeba jeho šéfka a producentka Jade Raymondová v minulosti zodpovědná například za sérii Assassin´s Creed – v Googlu končí úplně.
Uživatelé Stadie by změnu v praxi neměli zaznamenat. Služba funguje, předplatné platí, hry je možné streamovat dál. A jak Harrison ujišťuje, Google zůstává „zapojen do budoucnosti cloudového hraní“. Přesto jde o krok hodný pozornosti, uvážíme-li, že největší pochybnosti týkající se Stadie, se dosud vztahovaly zejména k její životaschopnosti, anebo notorickou odhodlanost Googlu bez váhání ukončovat projekty, o jejichž úspěchu zapochybuje.
Navíc, hry zakoupené na Stadii lze hrát zase jenom přes ni, takže pokud by se Google v budoucnu rozhodl projekt utnout kompletně, uživatelé o své hry přijdou. Jistou skepsi nad celým projektem přitom už v době jeho spuštění prezentovali nejen experti, ale i samotní herní vývojáři. „Nejvíc se obávají toho, že Google Stadii prostě zruší,“ přiznala za všechny Gwen Freyová, spoluautorka logické videohry Kine, jedné z těch, které Stadii provázely při jejím spuštění.
Rozpuštění herního vývojářského studia tuto skepsi nezmírní, spíš naopak, a to ani navzdory technickým vylepšením, kterých se Stadii od jejího spuštění dostalo. Jeden ze smyslů vlastního herního studia byl navíc ten, že ostatním mohlo z první ruky prezentovat, čeho všeho je s platformou možno dosáhnout.
Stadia funguje od loňského prosince také v Česku. Podrobně jsme o této službě psali při jejím spuštění v tomto článku.