Ballmer tvrdí, že od uvedení Windows 7 na trh se prodal dvojnásobek kopií tohoto operačního systému, než tomu bylo u jakéhokoliv jiného OS Microsoftu za srovnatelnou dobu. Neuvedl ale žádná konkrétní čísla. Nicméně Wall Street Journal informuje již o prodeji 40 milionů kopií Windows 7 od data uvedení, zatímco Visty se prodalo za první měsíc údajně 20 milionů kopií. Pro zajímavost společnost IDC ještě před zahájením prodejů Windows 7 odhadovala, že za první rok po jejich uvedení se prodá 177 milionů kopií a pokud budou prodeje pokračovat nastoleným tempem, bude tato predikce výrazně překonána. V ČR pak chce Microsoft do roka prodat 800 000 licencí Windows 7.
Ballmer už dříve označil prodeje Windows 7 v Japonsku jako fantastické a nyní tento přívlastek rozšířil již globálně. Někteří komentátoři však sarkasticky poznamenávají, že po odchodu Visty má Ballmer nové slovíčko začínající na „f“, kterým může Windows popsat.
Ballmerova slova potvrzují i výrobci počítačů, neboť prodeje jejich přístrojů lze do určité míry považovat za vypovídající o zájmu o nový operační systém, neboť většina licencí Windows 7 se prodává jako OEM. Dell konkrétně tvrdí, že pozoruje rostoucí zájem o nové počítače mezi uživateli z oblasti byznysu, nicméně důležité bude sledovat i zájem o netbooky, které generují Microsoftu menší zisk než je tomu u standardních PC. Nárůstu prodejů pomáhá jak ekonomické zotavení, kdy během recese řada uživatelů a firem zůstávala se svým dosavadním hardwarem a neinvestovala do nového a paradoxně také Vista, ve srovnání s níž jsou Windows 7 uživateli mnohem lépe hodnoceny.