Stranglehold

13. 2. 2007

Sdílet

John Woo je ikonou akční zábavy, a pokud svým jménem zaštítí nějaký projekt, obvykle se dostaví solidní komerční úspěch. Stane se tak i v případě chystané 3D akční střílečky Stranglehold?

Pánové z firmy Midway to dobře vědí, a tak se jménem tohoto slavného chlapíka v souvislosti s chystaným titulem Stranglehold ohánějí, seč jim síly stačí. A co víc; John Woo nebude jedinou slavnou persónou spjatou s touto akční hrou. Ještě významněji Strangleholdu propůjčí svojí tvář herec Chow Yun Fat (a neříkejte, že ho neznáte – jde mimo jiné o hlavního protagonistu populárního a oceňovaného filmu Tygr a drak). A to doslova – Chow Yun Fat, respektive jeho virtuální dvojník, totiž bude hlavním hrdinou zmiňovaného akčního titulu. A půjde přímo o ztvárnění hlavní postavy z dalšího poměrně úspěšného akčního snímku, titulu Hard Boiled z roku 1992, na který i děj hry nepřímo navazuje.



Znalci akčních snímků tedy už tuší, že hlavním hrdinou – ztvárněným právě Chow Yun Fatem – bude inspektor Tequila. Příběh začíná v Asii, konkrétně v Honk Kongu, kde se Tequila připlete do války triád, a to tak, že mu neřádi z jednoho z těchto gangů unesou dceru. Pátrání a hlavně krvavá cesta za záchranou své milované ratolesti Tequilu zavede i do Ameriky a je jasné, že jeho cesta nebude lemována rozkvetlými jabloněmi, ale mrtvolami těch, kteří se mu postaví do cesty.



Autoři se snaží do hry přenést co nejvíce filmové atmosféry. A nejde přitom jen o speciální efekty a již zmíněného „licencovaného“ hrdinu; takřka filmový zážitek by měl být umocněn například velmi úsporným enginem, kdy by na monitoru mělo být poměrně málo „rušivých“ elementů, a také jednoduchým a intuitivním ovládáním. To by mělo být minimalizováno na pohybové klávesy a dvě akční tlačítka, ovšem přesto autoři slibují vysokou interaktivitu prostředí a přirozené jednání hlavního hrdiny. Je tedy otázka, jak bude v tomto ohledu hra nakonec vypadat; je dost dobře možné, že mezi několika málo ovládacími klávesami bude prostě univerzální tlačítko, které bude na předem připravených místech nabízet spuštění různých akcí. Uvidíme.



Každopádně už nyní víme, že hlavní protagonista za sebou bude nechávat pořádnou spoušť. Interaktivita prostředí totiž v akčních hrách znamená zejména zničitelnost; rozstřílená okna, omlácená zeď, díry p kuklách v podlaze i ve stropě... to vše by mělo dodat hře na pořádně vyšponované atmosféře. O uvěřitelnou fyziku se postará Havok, v současné době asi jeden z nejlepších fyzikálních enginů, základem hry pak bude engine Unreal 3, což by měla být další záruka kvality.



Stejně jako v dnes již legendárním titulu May Payne, i zde bude možné využít variaci na „bullet time“, tedy zpomalení času a proměna tohoto „rozvláčného“ režimu ve střelnici. Kromě toho se bude Tequila postupně učit různé speciální pohyby, které si v ničem nezadají s akrobatickými kousky třeba v Matrixu; různé otočky a střelba z krkolomných pozic se bude ovšem velice hodit, jelikož nepřátelé obvykle budou mít mnohonásobnou přesilu. Mrtvoly nešťastníků, které svými zbraněmi přemístíte do věčných lovišť, pak budou „vybaveny“ vychytaným rag-doll efektem, což znamená, že se budou kácet k zemi podle toho, jak a kam je zasáhnete. Společně s již zmiňovanou zničitelností prostředí by mohly tyto vychytávky zajistit opravdu veselou akční atmosféru.



Kromě singleplayerového příběhu autoři myslí i na ty hráče, kteří nejraději střílí po svých kamarádech. Alespoň virtuálně. Připraven je proto režim až pro osm hráčů, přičemž by to mělo být opravdu „maso“.



Na český trh hru uvede distributor Electronic Arts, a to (snad) již během prvního čtvrtletí roku 2007. K dispozici by měly být verze jak pro PC, tak pro next-gen konzole Xbox 360 a PlayStation 3.