Stačí nahrát fotografii nebo screenshot toho, co hledáte, a algoritmus už si poradí. Novinku firma představila na své letošní akci re:MARS 2019, která se specificky zabývá umělou inteligencí. StyleSnap AI by měla zákazníkům pomocí najít oblečení, které hledají i ve chvíli, kdy ho neumí textem vhodně popsat.
„Občas bojujete s tím vyjádřit tvar výstřihu nebo vzdálenost mezi pruhy u pruhovaného trička, a při klasickém textovém vyhledávání jsou výsledky dost odlišné od toho, co jste chtěli najít,“ píše Amazon na svém blogu.
StyleSnap je nově dostupný v aplikaci Amazonu, stačí zvolit ikonku fotoaparátu v pravém horním rohu a nahrát obrázek či fotografii kusu oblečení. Aplikace následně sama doporučí podobné oblečení, které lze na Amazonu koupit napříč cenovým rozpětím, značkami a recenzemi.
AI systém Amazonu dokáže rozpoznávat barvy, záhyby a vzory a algoritmus si díky tomu dokáže poradit se zvolením vhodných doporučení. V praxi jde o neuronovou síť hlubokého učení.
Jde o fascinující a vlastně dosti praktickou záležitost, jediným jejím problémem je ale omezení na Amazon. V USA jde možná o klíčové sdělení pro většinu populace, ale v České republice a Evropě celkově jsme ještě zvyklí nakupovat oblečení trochu jiným způsobem – tedy, většinou.
Nic to ale nemění na tom, že jde o skvělý příklad toho, jak umělá inteligence proniká do maloobchodu, kde se předvídá její velké uplatnění i do budoucna. Shoduje se na tom většina analytiků.