Supreme Commander: exkluzivní preview na E3

14. 5. 2006

Sdílet

nejambicióznější RTS příštího roku na předváděčce v L.A

V roce 1997 se herní designer Chris Taylor podílel na vytváření Total Anihilation – jedné z nejúspěšnějších real-time strategií vůbec. V současnosti se tento guru oblíbené RTS zabývá vývojem Supreme Commanderu, duchovním nástupci nesmrtelného Total Anihilation. Jeho společnost Gas Powered Games, stejně jako před lety sám Taylor, přináší do poněkud uspaného a otřelého žánru novu krev. Konkrétně několik invencí, jako např. globální rozkazy (díky nim můžete přesouvat různé skupinky, které jsou součástí velké jednotky), vylepšenou AI zabraňující hloupému zasekávání jednotek za přírodní překážky a v neposlední řadě též naprostou volnost pohybu a s tím spjaté útočné aktivity. Problémem současných RTS se stala poněkud nelogická nemožnost boje pozemních jednotek např. proti námořním. Když se v Supreme Commanderu k vašemu pobřeží dostane se svou flotilou nepřítel a vy zrovna nejste vybaveni dostatečným loďstvem, můžete soupeřovy jednotky rozstřílet dělem s patřičným dostřelem – stejně jako je tomu ve skutečnosti.
Další posun kupředu znamená neuvěřitelná rozloha herního světa – autoři mluví o tom, že ty nejrozsáhlejší mapy by měly mít přes 60 000 kilometrů čtverečních!
To samozřejmě není z novinek vše, vývojáři si nějaké to překvapení pro nás jistě schovávají. Udiveni byste však neměli být z hardwarových nároků – Supreme Commander bude požadovat nejvýkonnější PC a k tomu adekvátní obraz – buď širokoúhlou obrazovku nebo ještě lépe dva monitory. U tak obsáhlé gamesy se však není čemu divit.
Na Supreme Commandera se můžeme těšit v roce 2007.