Hlavní navigace

Surface vs. iPad: Dva kohouti na jednom dvorku

29. 6. 2012

Sdílet

 Autor: Microsoft
V až epické bitvě o desetipalcové dotykové obrazovky, která se vyostřuje mezi dvěma giganty – společnostmi Apple a Microsoft, vyvstává jedna důležitá otázka: Bude CEO Microsoftu Steve Ballmer ochoten vynaložit více finančních prostředků s dostatečnou dávkou agrese, aby bitvu vyhrál?

I přes veškerý křik a zapálení na jevišti není většinou Steve Ballmer ochoten podstoupit vysoké riziko s možností velkých výher, které je často nezbytné k tomu, aby se firma stala hvězdou. Pokud generální ředitel Microsoftu opět zaujme svůj konzervativní postoj, nedávno představený tablet Surface čeká pravděpodobně stejný osud jako nevýrazný Bing, Zune, Origami, Mira, Portable Media Center nebo nejvíce zničující Windows Phone.

„Ballmer má tendenci podfinancovat všechny projekty tím, že vezme návrh počátečního rozpočtu a zkrátí ho o dvě třetiny,“ říká technický analytik Rob Enderle. „Obávám se, že se chystá tuto chybu opět zopakovat a to mu opravdu nepomůže dotáhnout projekt do zdárného konce.“

Nově představený Microsoft Surface je Windows tabletem s 10,6palcovou obrazovkou, který bude k dostání ve verzi s Windows RT a ve verzi určené pro firmy s Windows 8 Pro. Bude se jednat o prémiový produkt s podobnými pořizovacími náklady, jako má iPad, přičemž prodej začne na podzim.

Vydání Surface bude zřejmě znamenat pro Microsoft rozhodující okamžik – ať už s pozitivním či negativním dopadem.
Microsoft již přijal se Surface obrovské riziko tím, že upustil od tradice a vyvinul software i hardware. Když se společnost pustila i do vývoje hardwaru u produktu konkurujícímu tradičním osobním počítačům, znepřátelila si své obchodní partnery z oblasti PC. Když byl Steve Ballmer dotázán, co si myslí tito partneři o Surface, odmítl odpovědět. Risk, jenž tak Microsoft podstoupil, zdaleka nelze bagatelizovat.

ve chvílích, kdy se dostane první Surface do obchodů, bude mít iPad dva a půl roku náskok„Zasadili tak přímou ránu do tváře svým OEM (z angl. Original Product Manufacturer – výrobce originálních produktů),“ říká Enderle. „Existuje poměrně vysoká šance, že část výrobců opustí od produkce PC. Nekoupí přeci software od někoho, kdo jim přímo konkuruje. HP a Dell mohou následovat IBM a skončit.“

Vnitřní spor je dost zlý, ale Surface bude zřejmě nejvýznamnějším přístrojem na světě. Ve chvílích, kdy se dostane první Surface do obchodů, bude mít iPad dva a půl roku náskok. iPad jasně drží největší část trhu s vynikajícím prostředím s aplikacemi a miliony nadšených fanoušků z řad spotřebitelů i organizací.

Přesto má Surface klíčovou výhodu. Na trh totiž přijde coby plně funkční nástroj určený k produktivní práci, což vytváří velký kontrast k zábavnímu iPadu. Se Surface budete moci splnit povinnosti ihned za použití fyzické klávesnice zabudované v krytu a stojánku pro držení obrazovky. Ještě důležitější však je, že Surface využívá Excalibur produktivních aplikací – Microsoft Office. „Už jen díky Office může vypadat iPad vedle Surface jako postižený,“ konstatuje Enderle.

CS24


Pokračování článku, které vám přibliží, jakým směrem by se měl Microsoft vydat, aby jablko dopadlo na opravdu pevný povrch a nezlomilo jej, naleznete na sesterkém magazínu CIO Business World.

Čtěte dále: Surface vs. iPad: Rozhodující slovo pro Microsoft


Zdroj: CIO Business World