Partnerské kanály se připravují na využívání umělé inteligence a pokračují v agresivním růstu napříč globálním trhem, přičemž nasazení technologií se dostává až ke koncovým zákazníkům.
Podle zjištění IDC se celosvětové útraty za AI dostanou na 35,5 miliardy během letošního roku, což je nárůst o celých 44 % oproti roku předchozímu. Takový růst by měl pro partnerské kanály představovat určité postrčení směrem k aktivní účasti na budování AI schopností, neboť mnohá odvětví investují do AI softwarových projektů značné finanční částky.
Channel budou pravděpodobně nejvíce zajímat investice do automatizovaných servisních agentů, poradenství prodejních procesů a automatizace a threat intelligence; do těchto tří oborů mají firmy podle IDC letos investovat 4,5 miliard dolarů, resp. 2,7 miliard a rovněž 2,7 miliard.
Značné částky jsou firmy ochotny vložit také do automatizované údržby, diagnostických systémů, analýzy podvodů, inteligentní automatizace procesů a doporučovacích systémů. Všechny mají překonat 2 miliardy dolarů v investicích.
„Znatelné vynaložené náklady lze pozorovat celosvětově ve všech průmyslových odvětvích díky tomu, jak AI iniciativy pomáhají v optimalizaci procesů, transformují zákaznickou zkušenost a vytváří nové produkty a služby,“ popsala Marianne Daquilaová, výzkumná manažerka v IDC. Jako významné příklady užití vnímá například inteligentní automatizaci procesů, farmaceutický výzkum a expertní systémy na doporučování produktů. Všechny mají průměrný pětiletý růst převyšující 38 %.
Daquilaová navíc předpokládá pokračující růst v desítkách procent i do dalšího desetiletí. Vést v nákladech za AI systémy má především maloobchod, dále by mělo následovat dle očekávání bankovnictví.