T-Mobile v minulých dnech zveřejnil své ekonomické výsledky za rok 2007 a jak se zdá, tak se jednalo o rok velice úspěšný. Na konci minulého roku totiž měla tato mobilní společnost bezmála 5,3 milionu zákazníků, což představuje růst 4,4 procenta oproti roku 2006, kdy služby pod značkou T-Mobile používalo zhruba 5 milionů klientů. Na tomto výsledku se k radosti managerů T-Mobilu nejvíce podíleli paušální zákazníci. Nárůst lidí, kteří mají s T-Mobilem podepsánu smlouvu, je značný a v řeči čísel představuje 23,1 procent. Zatímco v roce 2006 využívalo paušálních služeb této společnosti 1,8 milionů lidí, na konci loňského roku mělo podepsáno smlouvu přes 2,2 milionů zákazníků. Klientů, využívajících předplacené služby, loni v T-Mobilu ubylo zhruba o 6 procent, což znamená, že předplacenky u T-Mobile nyní využívají zhruba 3 miliony lidí. Tyto statistiky se promítly do vývoje tržeb a T-Mobile se tak v této oblasti může pochlubit meziročním růstem o skoro 10 procent, což znamená, že celková tržba za minulý rok představovala bezmála 32,5 miliard korun. Zvýšení hlásí i průměrný výnos jednoho zákazníka (ARPU), a to o 2 procenta na 501 Kč. Velký podíl na těchto statistikách má jistě také skutečnost, že se T-Mobilu podařilo získat některé významné klienty - Policii ČR, Pražskou energetiku nebo Canon CZ. Rok 2008 se u T-Mobilu ponese v duchu rozvoje datových služeb, a to i prostřednictvým pevných linek.
- - Ondřej Pilát