Tablet od Googlu bude mít zpoždění. Co na to Apple?

7. 4. 2012

Sdílet

 Autor:
Pro ty z vás, kteří napjatě očekáváte příchod tabletu z dílen Google, který by byl odpovědí na nový iPad máme bohužel špatné zprávy. Společnost se rozhodla přehodnotit strategii a s premiérou tabletu počkat nejméně do konce července.

Pro ty z vás, kteří napjatě očekáváte příchod tabletu z dílen Google, který by byl odpovědí na nový iPad máme bohužel špatné zprávy. Společnost se rozhodla přehodnotit strategii a s premiérou tabletu počkat nejméně do konce července.

Zprávy o tabletu Google se začaly hromadit již na začátku března. Na stránkách DigiTimes tehdy vyšel článek u údajném tabletu Google s cenovkou 200 dolarů. Společnost, která začala jako interntový vyhledávač plánuje prodávat svůj (výrobcem bude podle všeho Asus) tablet na stránkách vlastního internetového obchodu.

Problém ovšem dělá cena tabletu. Google chtěl do tabletu GooglePad čtyřjádrový procesor Nvidia Tegra 3, sedmipalcový displej a Wi-fi, nikoli 3G či 4G modem. Jenomže cena takového tabletu by se vyšplhala někam k 249 dolarům a to je problém. Na trhu je totiž tablet s prodejností přesahující několik milionů kusů za čtvrtletí a cenovkou 199 dolarů. Řeč je samozřejmě o Kindle Fire od Amazonu, zřejmě největším konkurentovi chystaného GooglePadu.

Nemyslíme si, že by to Google jen tak „risknul“ a poslal do prodeje tablet, který je skoro jako Kindle Fire, jen o 50 dolarů dražší. Pravděpodobnější je, že se Google bude snažit na něčem ušetřit. Zda to bude procesor, design a materiály nebo displej, to zatím nevíme.

Pozornost upoutává také Apple. S iPadem začínajícím na 499 dolarech, se z tabletu stává osamělý jezdec na vzdáleném konci bojiště, na jehož druhé straně proti sobě stojí konkurence levnějších tabletů, na kterou uživatelé slyší. Pokud by společnost Apple dále trvala na jediném modelu iPadu, je dost dobře možné, že si své postavení jedničky dlouho neudrží.

ICTS24

John Gruber ve středečním vysílání The Talk Show Podcast řekl, že Apple již nejspíš testuje malý iPad s displejem o velikosti 7,85 palce (nebyl by to Apple, aby neměl jinou velikost úhlopříčky). Protože je skoro jasné, že u nejnovějšího iPadu nemůžeme snížení ceny v dohledné době očekávat, dá se předpokládat, že Apple bude nucen nechat vyrobit jakýsi „iPad mini“, který by mohl zabránit ztrátám na podílu trhu.

Steve Jobs o sedmipalcových tabletech jednou prohlásil, že jsou „dead on arrival“, tedy okamžitě po příchodu odsouzeny k neúspěchu, jenže Jobs už na Apple dohlíží pouze z jiných míst, a tak by tato změna strategie mohla projít. Uvidíme co na to příznivci této značky. Tim Cook byl navštívit Čínu ve věci pracovních podmínek a možná tam stihnul projednat i jiné věci.