Hlavní navigace

Televizní Thomson dostává nový impuls

4. 10. 2006

Sdílet

Velice zajímavé hlavní město Španělska zvolil Phillipe Le Blavec, regionální ředitel TTE jako místo pro setkání prodejců a novinářů ze střední a východní Evropy. A nutno říci, že vše bylo opravdu ukázkové, včetně dotazů typu, „který z nových televizních designů se vám zamlouvá nejvíce…“

CS24

Madrid, 20. - 21. 9., Praha, 4. 10. 2006: Velice zajímavé hlavní město Španělska zvolil Phillipe Le Blavec, regionální ředitel TTE jako místo pro setkání prodejců a novinářů ze střední a východní Evropy. A nutno říci, že vše bylo opravdu ukázkové, včetně dotazů typu, „který z nových televizních designů se vám zamlouvá nejvíce…“



Televizní Thomson to má dnes poněkud složité – slovo „Thomson“ totiž na těchto produktech už představuje opravdu jen značku. Po spojení „TV divize“ Thomsonu s čínskou TCL, vznikl totiž nový výrobce – TTE, nebo-li TCL Thomson Electronic. Ten má v Evropě k dispozici právě značku Thomson a v USA pak tamní klasiku jménem RCA. Společnost je tedy vysloveně celoplanetární a je řízena čínsko-americko-evropským vedením, i když v tomto okamžiku byl navíc zmiňován ještě management francouzský. Inu, i někteří Angličané říkají, že nejsou v Evropě…


Intuiva představuje střední třídu a její LCD obrazovky nabízejí jedno rozlišení (1366 x 768 bodů) a tři úhlopříčky: 68 cm (27.999 Kč), 80 cm (32.999 Kč) a 95 cm (44.999 Kč). Pracuje se s 8 ms panely (jako ostatně ve většině, zde zmiňovaných případů).


Pojďme na věc trochu jinak, řekli si

TTE vyrábí televize Thomson především v Polsku. Jde o zhruba 2 mil. kusů, přičemž příští rok jich má být dokonce o milion více. Pro vylepšení pozic, si tato pouze dva roky stará firma, zvolila taktiku, která je ve srovnání s ostatními přece jen trochu odlišná.

Předně je tu udržení pozice na trhu CRT televizorů, což se dnes právě nenosí. Pravdou však je, že její nové Slim TV, prodávané už i u nás, jsou ve srovnání s běžnými televizory se skleněnou baňkou o čtvrtinu až o třetinu mělčí, a vskutku nevypadají špatně…

Dalším bodem je vytipování určitých trhů a posílení pozice, což je běžná strategie. Rozhodně zajímavá je však nabídka televizorů přizpůsobených zákazníkům (Disney atd.), což jsme u nás bohužel zatím nezaznamenali ani od jiných výrobců, a vše završuje i ohlášený razantní vstup do nových segmentů, které představuje například Intel Viiv TV.

Vedle toho ale TTE hodlá posílit vnitřní synergii směrem k TCL, kde jsou ještě rezervy a navíc – možná už v příštím roce – přijde s novými skupinami produktů (např. A/V, bílá technika, klimatizace atd.), které značku Thomson ještě podpoří. Důležité v tomto okamžiku je, že se nebudou vyvíjet od začátku – mnohé v tomto směru nabízí právě partnerská čínská firma a v této souvislosti se neodbytně vynořuje otázka, jak to vlastně do budoucna bude s Thomsonem, jako takovým...

Konkurenční výhody Thomsonu (podle Thomsonu…)
– strategické partnerství pro dodávku plochých panelů
– výhoda celosvětového dosahu: USA, Čína, Evropa a nové trhy
– dobře vyvážený kanál dodavatelů
– výhoda organizace Čína - Hong Kong


Evropský styl
  • Evropský design, značka Thomson nezapře. V současnosti se u plochých TV koncentruje na tři řady:
  • Thomson Scenium – nejvyšší, zaměřenou na rodinnou zábavu (4x s LCD, 1x plasma), která s výjimkou modelu s plasmovou obrazovkou a nejnižšího s LCD (32LB320B5) pracuje v režimu Full HD, tedy plných 1920 x 1080 bodů.
  • Thomson Intuiva – střední, zaměřenou na kreativní zábavu (čtečky paměťových karet, USB…); tři LCD modely, všechny HD Ready a HDMI, každý ve variantě s digitálním i analogovým tunerem (rozdíl v ceně je 2.000 Kč).
  • Thomson – základní řada, zaměřující se především na poměr cena/výkon. Pět modelů s LCD panely (jeden s formátem 4:3), z nichž tři mají HDMI; úhlopříčky jsou od 51 cm do 80 cm (nové ceny nebyly zatím oznámeny).


Thomson Scenium – vyšperkované televizory jednoznačně směřující k Full HD a k LCD technologii. Jinak tu najdete vysoký hudební výkon (až 80W), dva subwoofery a úhlopříčky u LCD až 115 cm, v případě plasmy pak 125 cm (ta má rozlišení HD Ready, 1366 x 768 bodů).


Hit jménem SlimTube

Klasické televizory dnes už příliš nefrčí. Životnost by jim mohl prodloužit systém SlimTube, který má už k dispozici několik firem, ovšem každá ho nazývá jinak. V případě Thomsonu si můžete vybrat mezi čtyřmi modely.

Velice zajímavým je vrcholný 32WSC610P prodávaný za velice rozumných 18.999 Kč. Má úhlopříčku plných 81 cm, formát 4:3, české menu Navilight, zesilovač s výkonem 2x 20W, virtuální prostorový zvuk (Virtual Dolby Surround) a mj. i ekvalizér. A teď to nejzajímavější – jeho hloubka je pouhopouhých 40 cm! Mimochodem pokud LCD televizor s obdobnou úhlopříčkou položíte na podlahový stojan, dostanete se nejspíše tamtéž…


Thomson 32WSC610P (18.999 Kč) je klasický CRT televizor nové třídy, zvané SlimTube. Jak vidíte, firma design záměrně navrhla tak, aby se podobal televizoru s plochým panelem…



Thomson SlimTube z boku – obecně vzato se dá říci, že televizory Thomsonu mají – bez ohledu na úhlopříčku – hloubku kolem 40 cm, a to je přímo úchvatné. Například 21SC350T (6.999 Kč) s úhlopříčkou 55 cm má jen 38 cm a jak vidno, zde je to patrné nejméně.




Thomson Intuiva 32LB132B5 (32 999 Kč) má bohatou výbavu, která vedle klasických A/V konektorů umístěných na boku, nabízí i několik mechanik paměťových karet a dokonce i rozhraní USB. Televizor mi z SD karty promítl fotografie bez jakýchkoli problémů. A překvapivě kvalitně!

Foto: autor a Thomson

- - Bohumil Herwig, IDG on-line