Test antivirů pro koncové uživatele nedopadl dobře

22. 11. 2010

Sdílet

Test NSS Labs ukázal alarmující skutečnost: bezpečnostní produkty pro koncové uživatele jsou méně účinné než před rokem, tj. zachytí menší podíl ze stále rostoucího počtu škodlivých kódů. Podvodníci získávají náskok.

NSS Labs testovala 11 antivirových programů a kromě jejich účinnosti proti malwaru také zkoumala jejich webové štíty, tj. nakolik jsou schopné blokovat návštěvy podvodných webů. Kromě toho se zaměřila i na schopnost těchto produktů blokovat exploity proti známým chybám v často používaných aplikacích (prohlížeče, Adobe Reader...).

Jako nejlepší z testu vyšel produkt Trend Micro Titanium, ale i u něj meziročně účinnost blokování klesla (z cca 96 na cca 90 % - pokus se prováděl tak, že NSS Labs zkoušela nově objevené vzorky malwaru umístěné na nově objevených podvodných webech a z toho se pak odvozoval podíl úspěchu, ať už se zablokovala návštěva webu, stažení souboru nebo jeho spuštění; každopádně nejde o absolutní čísla, která závisejí na konkrétní metodice, ale o celkový trend).

Další testované produkty dopadly takto:

McAfee Internet Security 85 %

F-Secure Internet Security 2010 80 %

Norman Security Suite 77 %

Sunbelt VIPRE Antivirus Premium 4 75 %

Microsoft Security Essentials 2 75 %

Panda Internet Security 2011 73 %

Symantec Norton Internet Security 2010 72 %

Kaspersky Internet Security 2011 71 %

Eset Smart Security 4 60 %

AVG Internet Security 9 55 %

 

Vyjma produktů McAfee a F-Secure si všechny další produkty (respektive ve vztahu k tehdy aktuálním verzím) meziročně pohoršily, nejvíce AVG a Kaspersky. Za pozornost stojí, že Microsoft Security Essentials se umístil v polovině žebříčku – přitom se jedná o bezplatný produkt v konkurenci placených.

Prezident NSS Labs Rick Moy situaci okomentoval tak, že kvalita produktů samozřejmě neklesla, nicméně evoluce malwaru se, alespoň na základě výsledků tohoto testu, zdá být rychlejší.

bitcoin_skoleni

NSS Labs své testy neprovádí na objednávku výrobců, nejedná se o sponzorované studie. Společnost obvykle vydělává na prodeji svých výsledků a nezveřejňuje je, v tomto případě je však uvolnila bezplatně.

 

Autor článku