Test antivirů pro koncové uživatele nedopadl dobře

22. 11. 2010

Sdílet

Test NSS Labs ukázal alarmující skutečnost: bezpečnostní produkty pro koncové uživatele jsou méně účinné než před rokem, tj. zachytí menší podíl ze stále rostoucího počtu škodlivých kódů. Podvodníci získávají náskok.

NSS Labs testovala 11 antivirových programů a kromě jejich účinnosti proti malwaru také zkoumala jejich webové štíty, tj. nakolik jsou schopné blokovat návštěvy podvodných webů. Kromě toho se zaměřila i na schopnost těchto produktů blokovat exploity proti známým chybám v často používaných aplikacích (prohlížeče, Adobe Reader...).

Jako nejlepší z testu vyšel produkt Trend Micro Titanium, ale i u něj meziročně účinnost blokování klesla (z cca 96 na cca 90 % - pokus se prováděl tak, že NSS Labs zkoušela nově objevené vzorky malwaru umístěné na nově objevených podvodných webech a z toho se pak odvozoval podíl úspěchu, ať už se zablokovala návštěva webu, stažení souboru nebo jeho spuštění; každopádně nejde o absolutní čísla, která závisejí na konkrétní metodice, ale o celkový trend).

Další testované produkty dopadly takto:

McAfee Internet Security 85 %

F-Secure Internet Security 2010 80 %

Norman Security Suite 77 %

Sunbelt VIPRE Antivirus Premium 4 75 %

Microsoft Security Essentials 2 75 %

Panda Internet Security 2011 73 %

Symantec Norton Internet Security 2010 72 %

Kaspersky Internet Security 2011 71 %

Eset Smart Security 4 60 %

AVG Internet Security 9 55 %

 

Vyjma produktů McAfee a F-Secure si všechny další produkty (respektive ve vztahu k tehdy aktuálním verzím) meziročně pohoršily, nejvíce AVG a Kaspersky. Za pozornost stojí, že Microsoft Security Essentials se umístil v polovině žebříčku – přitom se jedná o bezplatný produkt v konkurenci placených.

Prezident NSS Labs Rick Moy situaci okomentoval tak, že kvalita produktů samozřejmě neklesla, nicméně evoluce malwaru se, alespoň na základě výsledků tohoto testu, zdá být rychlejší.

bitcoin školení listopad 24

NSS Labs své testy neprovádí na objednávku výrobců, nejedná se o sponzorované studie. Společnost obvykle vydělává na prodeji svých výsledků a nezveřejňuje je, v tomto případě je však uvolnila bezplatně.

 

Autor článku