Společnosti Intel, Nokia a Nokia Siemens Networks začaly v těchto dnech slov testovat vzájemné propojení (interoperabilitu) svých technologií WiMax. Testována bude kompatibilita řešení Intel určených pro přenosné počítače a mobilní internetová zařízení, s produkty Nokia a infrastrukturním vybavením firmy Nokia Siemens Networks. Nokia také oznámila, že ve svých připravovaných zařízeních Internet Tablet řady N (Nseries) plánuje využívat čipy WiMax od Intelu (kódové označení Baxter Peak). Nokia Internet Tablets budou mezi prvními internetovými zařízeními s podporou technologie WiMax, která se v roce 2008 dostanou na trh.
„WiMax zpřístupňuje mobilní internet a dovoluje řadě nových mobilních zařízení stahovat obsah vysokou rychlostí. Právě Baxter Peak je řešením, které je zvláště navrženo pro tato nová zařízení,“ řekl Raviv Melamed, generální ředitel divize pro mobilní bezdrátová řešení společnosti Intel (Intel’s Mobile Wireless Group). „Společnosti Intel, Nokia a Nokia Siemens Networks si uvědomují kolektivní zodpovědnost za vytvoření kompatibilních produktů WiMax tak, aby lidé mohli plně využívat jejich výhod. Jednoduše řečeno: spolupráce zaštiťující infrastruktury sítí a propojení veškerých zařízení, jež do těchto sítí přistupují, musí probíhat zcela hladce.“
„WiMAX lidem umožní vykonávat jejich oblíbené internetové činnosti, ať už jde o sledování videa, stahování hudby či pouhé vyhledávání informací, a to bez nutnosti jakýchkoli kompromisů týkajících se kvality,“ ujistil Ari Virtanen, viceprezident Nokia Multimedia.
Společnosti Intel, Nokia a Nokia Siemens Networks již začaly s testováním svého vybavení a zařízení s desítkami produktů jiných výrobců. V testovacích laboratořích firmy Sprint (Herndon ve Virginii, USA) ověřují jejich schopnost propojování i soulad s průmyslovými standardy. Včasné zkoušky interoperability mezi více partnery z odvětví pomohou zkrátit dobu potřebnou k tomu, aby jejich jednotlivé produkty splnily veškeré technické požadavky organizace WiMAX Forum, a díky se tomu se zkrátí čekání na jejich uvedení na trh.