Podezřelí. GPS signál. TV show. Vražda. Jedním slovem – lov. Světoví zločinci byli označeni systémem Black Mark, podle nějž je má vláda možnost vystopovat. Hon a jejich zabíjení je však kryto zástěrkou televizní survival soutěže.
Poměrně mladá ruská společnost Orion Games, která má na svědomí střílečku Stalin Subway 2 a taktickou akci Dusk-12, se dala do vývoje nového přírůstku do své herní rodiny. Tentokrát se jedná opět o first person akci. Nyní to ale nebude čistokrevná a obligátně frenetická střílečka, jelikož bude obsahovat prvky stealthu, které využíváte po celou dobu hraní. Zabíjení je zde totiž zastoupeno ve formě „připlížit se neviděn, vyskočit na nepřítele a zlomit mu vaz“. Možná si říkáte, proč nevytáhnout samopal a všechny nepostřílet? Odpověď je jednoduchá. Vy na sebe nechcete zbytečně upozorňovat, tudíž na hlučné kvéry rovnou zapomeňte.
Řekněte „sýýýýr“!
V roce 2015 jste natáčeni všude, kde je světlo. A kde je světlo, tam jsou vaši protivníci. A protivníci nejen tak ledajací. Jde o oficiálně vybrané lovce zvané The Beaters, kteří mají za úkol sledovat GPS signál kriminálníků, vystopovat je, zabít je a přitom to všechno natáčet na kameru. Podobný námět známe z akčního filmu Running Man (Běžící muž) a přesně podle něj je rovněž hra tvořena. Pro ty, kteří ještě s Arnoldem jako Běžícím mužem neměli nic co do činění, děj krátce zrekapitulujeme. V blízké budoucnosti existuje jen pár faktorů, které ovlivňují chování občanů. Mezi ně patří nová vláda a zábavní televizní show Running Man. V ní jsou trestanci vysláni do různých míst a odkázáni pouze sami na sebe. A právě na tomto principu staví i The Hunt. Stejně jako ve filmu však nejsou natáčeni pouze vrazi, ale i nevinné oběti zdejšího nekompromisní a místy možná i zkorumpované soudní mašinérie. A právě hlavní hrdina příběhu, v jehož kůži se octnete, je zatčen neprávem a označen. Nyní musí zapadnout do skupinky psanců. Protože se mu ani trochu nelíbí skutečnost, že by byl zabit bezdůvodně a jen proto, aby pobavil nějaké zbohatlíky u televize, nezbývá mu nic jiného než se bránit.
„Autoři se do hry snaží zakomponovat striktně realistický fyzikální model objektů, což bude mít důsledek i v samotné hratelnosti.“
Jakkoliv by měl být příběh silným emočním zážitkem, určitě nezůstane hlavním nosníkem celkové kvality hry. Každý hráč first person stříleček si v dnešní době žádá pořádnou grafiku, fyziku objektů, nadstandardní umělou inteligenci protivníků a kvalitní multiplayer. Alespoň jeden ze jmenovaných aspektů by měl být podle slov autorů v The Hunt na sto procent obsažen.
Tady někdo byl…
Autoři se do hry snaží zakomponovat striktně realistický fyzikální model objektů, což bude mít důsledek i v samotné hratelnosti. Představte si to asi takhle. Jdete pokrčení tmavou místností, pomalu našlapujete a držíte se ve stínu. Vidíte lustr, vrhající paprsky dolů na chodbu. Ale co to? Ten lustr se houpe… Z toho správně usoudíte poznáte, kudy někdo z protivníků bezprostředně před vámi procházel, nebo jestli zde probíhal nějaký boj. A podobných herních momentů bude pro vás přichystáno ještě mnohem víc. Nicméně, abyste věděli, proč jsou všechna tělesa ve hře tak hutně interaktivní – engine The Hunt je totiž obohacen fyzikou od korporace Ageia (stačí softwarová podpora Ageia PhysX), tudíž bude většina objektů v úrovních rozpohybovatelná. Vedle prosté fyziky pro rozmazlené oči hráčů je zde také systém předmětů, které můžete použít k boji. Budou to ostré střepy, kovové trubky, klidně i klacky; jednoduše věci, jež jsou po ruce.
Vývoj hry se prozatím nachází mezi stádii alfa a beta, a i přesto grafika už nyní vypadá podle screenshotů a jednoho traileru velmi dobře. Vidíme odkapávající vodu, lesklé mokré tunely, pěkné stíny a vyrovnaný kontrast – ačkoliv jsou chodby téměř neosvětleny, viditelnost to nijak nesnižuje. Dále si můžete všimnout kolizí různých předmětů – jakmile střelíte do skla, střepy se rozletí všude po lokaci.
Deathmatch jak má být Z traileru sice nemůžeme soudit o budoucí kvalitě umělé inteligence, nicméně to nevypadá, že by byla na moc vysoké úrovni. Je to také otázka frameratu, avšak nám se zdá, že se postavy ve videu lehce trhají a odbočují – prostě nenajdou přímou rovnou cestu. Jistě, musíme pořád brát v potaz, že video bylo natočeno z alfa verze, ale osoby se v něm pohybovaly vcelku odstrašujícím způsobem. Pouze na inteligenci botů se ale spoléhat nemusíte – hra nabídne také plně propracovaný multiplayer. Vedle kampaně si tedy můžete s kamarády ve hře po síti zahrát klasické módy, mezi něž spadá deathmatch, team deathmach a survival.
The Hunt slibuje pomalou a neukvapenou FPS s prvky stealth akce, efektivního zabíjení a kvalitního příběhu. Technologie Ageia PhysX udělá jistojistě své, vývojáři však musí doladit i umělou inteligenci, a snad bude vše fungovat tak, jak má. Snad si dají chlapci z Ruska záležet i na on-line multiplayeru. Hra by měla vyjít podle posledních informací v třetím čtvrtletí letosšního roku.
Žánr: stealth FPS Výrobce: Orion Games Vydavatel: Buka Entertainment Multiplayer: ano Datum vydání: 3. čtvrtletí 2008 Internet: www.buka.com/int_sales.Our_games.Current_line__up.The_Hunt.aspx