The Roots - fantasy RPG

26. 2. 2005

Sdílet

Pokud jste už dohráli druhý díl Knights of the Old Republic a chybí vám pořádné RPG, můžete se začít těšit na nadějnou novinku od vývojářů z Tannhauser Gate. RPG ve stylu Final Fantasy počítačová herní scéna potřebuje jako sůl!

Lákají vás konzolová RPG, ale pohádali jste se se svojí půvabnou kamarádkou, která vás pravidelně zvala na „péesdvojku“? A teď přemýšlíte o koupi nějakého drahého dárečku na usmířenou, jelikož se ten „absťák“ už nedá vydržet? Zapomeňte na utrácení a šetřete si zlaťáky na chystanou hru od polských vývojářů Tannhauser Gate, která vám vaši známost hravě nahradí.



Jmenuje se The Roots a v obchodech by se měla objevit ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Autoři se při vývoji nechali inspirovat mnoha konzolovými klenoty, mezi nimiž rozhodně nemohla chybět série Final Fantasy nebo Grandia 2, a tak se máte na co těšit. Pokud právě ohrnujete nosíky, neboť vám podobný styl zrovna nevoní, dejte této novince alespoň malou šanci. Třeba se oprostíte od čistokrevných RPG a objevíte kouzlo konzolových virtuálních světů.



Z pohádky do pohádky

Byla, nebyla převeliká říše Lorath. Lidé v ní žili v souladu s přírodou a byli nadmíru spokojení. Plynula staletí a všechno zlo, jež by snad mohlo narušit onu božskou harmonii, bylo příliš slabé proti kouzelné moci pěti Stromů života. Ty byly kdysi dávno zasazeny, aby strážily klid a mír, a ochraňovaly je speciálně cvičení bojovníci. Jednoho krásného dne – kupodivu právě ve chvíli, kdy se říše Lorath rozprostře po plotnách vašich harddisků – však jeden ze stromů začne chřadnout. Nezbývá tedy nic jiného, než sbalit ranec buchet a zjistit, co za tím vším vlastně stojí.

Nevděčný úkol připadne samozřejmě vám a pod velení dostáváte horkokrevného devatenáctiletého mladíka jménem Yan. Vesnice Corris je místem, kde se nachází vadnoucí Strom života a Yanův pěstoun je jeho strážcem. Mladíka tedy čeká přetěžké dobrodružství, které povede k odhalení jeho tajemné minulosti a převzetí nástupnického žezla ochránce Stromu života. Příběh hry má být dosti lineární, ale se spoustou překvapivých zvratů a podobně jako v konzolových RPG bude kladen důraz na propracovaný a poutavý děj.



Až na kraj světa

V průběhu hry přijdete do styku zhruba se stovkou NPC postav, z nichž mnohé nebudou zrovna přátelské. Například Yanův nevlastní bratr nemůže přenést přes srdce, že otec vybral pro tak důležitý úkol nějakého sirotka a na něj úplně zapomněl. Buďte si jisti, že tato nevinná volba bude mít nakonec převeliké následky. A abyste všem nebezpečenstvím nečelili sami, svou záchrannou výpravu budete moci rozšířit o další tři pomocníky – v průběhu hry potkáte celkem sedm hrdinů a hrdinek s rozdílnými vlastnostmi a schopnostmi. Pokud přiberete nějaké ženy, je dost pravděpodobné, že se do nich mladý jinoch zamiluje až po uši. Vliv konzolových RPG z The Roots přímo čiší.

Virtuální Lorath se skládá z necelých třiceti odlišných lokací a k úspěšnému uzavření příběhu budete potřebovat zhruba 25 hodin čistého herního času. Celé dobrodružství lze v podstatě rozdělit na tři části: průzkum krajiny, souboje a minihry. Courání přes hory a přes lesy probíhá v third person pohledu, a pokud zdálky uvidíte nějaké nepřátele, můžete se jim vyhnout, což v tomto herním žánru nebývá pravidlem. Současně budete komunikovat s ostatními obyvateli, kteří vám čas od času nabídnou nějaké vedlejší questíky. Za jejich poctivé plnění získáte zajímavé předměty a rovněž spoustu drahocenných zkušeností, takže byste je určitě neměli brát na lehkou váhu.



Důraz na souboje

Co by to bylo za pořádné RPG bez vývoje postav? Přestože autoři nabízejí širokou škálu různých schopností, můžete se v podstatě rozhodnout, zdali vaše hrdiny vycvičíte v boji na blízko, na dálku nebo v používání magie. Mnohé postavy se budou již od začátku přiklánět k jednomu ze jmenovaných stylů, ale hlavní slovo mají samozřejmě hráči. Některé schopnosti lze vylepšovat jejich neustálým používáním, jiné se naučíte od několika mistrů, jež během dobrodružství potkáte. Čekají na vás samozřejmě i speciální schopnosti, které se zpřístupní až na vyšších úrovních nebo vám je propůjčí některé mocné artefakty.

Souboje se hodně podobají skvělým bojům ve zmiňovaném druhém dílu Grandie a přinášejí rovněž nové prvky. Jakmile dojde ke konfliktu, celá skupina se společně s nepřáteli přesune do jedné ze sedmdesáti unikátních arén, lišících se dle okolního prostředí. Zatímco v mnoha konzolových RPG pouze určujete, na kterého nepřítele jakým způsobem zaútočíte, zde budete volit i pozici, kam po útoku s postavou postoupíte. Díky této drobnosti získává The Roots taktický nádech a nabízí odlišné bojové strategie v závislosti na typu protivníka. Promyšleným jednáním můžete některé nepřátele zcela izolovat od ostatních a mnohem snáze je poslat na onen svět. Vedle klasických hodnot života a many si budete muset hlídat i akční body, nutné pro vykonávání speciálních kombo-útoků.



Bohatý bestiář

Vývojáři z Tannhauser Gate vytvořili přibližně něco kolem stovky různých nepřátel, kteří se pochopitelně liší jak vzhledem, tak i vlastnostmi a speciálními útoky. Čekají na vás klasičtí orkové, trollové, kostlivci, démoni a další podobná havěť, která vždy s velkou radostí plení většinu fantasy světů a dělá naschvály dobráckým hrdinům. Kromě nich však čas od času narazíte i na přerostlá monstra různých tvarů a velikostí, která vám dají pořádně zabrat a vyžádají si zvláštní péči. Až začnou sesílat mocná kouzla a zaklínadla, budou mít vaši svěřenci plné ruce práce.

Grafické zpracování The Roots vypadá jak jinak než konzolově a některé postavy na první pohled připomínají borce z Final Fantasy. Autoři vytvořili vlastní 3D Reality engine a chlubí se střídáním dne a noci i různými efekty počasí, to ovšem vizuální stránku hry nejspíše do nebes nevynese. Grafika sice nevypadá špatně, ale některé lokace působí až moc pustě a uměle. Nechme se překvapit, jak to nakonec s The Roots dopadne. Nepotřebujeme další Doom 3, bohatě nám postačí propracované RPG prvky a poutavý příběh. Že vám chybí originalita? To byste v dnešní době chtěli ale už opravdu moc!

Autor článku