Hlavní navigace

Thief III - Garrett se vrací

13. 5. 2003

Sdílet

Legendární série Thief se brzy dočká již třetího dílu. Ion Storm pracují na další first person stealth akci se známým zlodějským mistrem Garretem a mají pro hráče několik příjemných překvapení. Pojďte se společně s námi podívat pod pokličku nového dobrodružství.

Zaměstnanci vývojářského studia Ion Storm v čele se slavným Warrenem Spectorem nepracují pouze na očekávaném akčním RPG Deus Ex: Invisible War, ale nějaký ten pátek vytvářejí i další pokračování ve slavné sérii first person stealth akcí Thief. Již třetí díl vyjde na konci roku pro PC i konzoli Xbox a opět pozvedne dobrodružství zlodějského mistra Garretta o úroveň výše.



Středověké město, ve kterém Garrett přežívá, rozhodně není z nejútulnějších. Tmavší a zlověstnější místo byste jen těžko hledali. Náš hrdina si zde přivydělává okrádáním bohatých měšťanů, avšak osud ho opět přivádí do boje se zlem. Hrozba blížícího se Temného věku je stále patrnější a Garrett je postaven do nezáviděníhodné situace. Aby zabránil naplnění tajemné věštby, musí ukrást mocné artefakty a vydat se do útoku na vlastní pěst.



Jako v předchozích dílech, i v novém Thief III se budete vkrádat do panských sídel, věznic, katedrál, galerií, hradů a dungeonů, kde se budete skrývat před po zuby ozbrojenými strážci, nájemnými rváči, prastarými příšerami a dalšími nepřáteli. K dispozici samozřejmě budete mít různé zbraně včetně oslepujících bomb či nepostradatelného luku s mnoha odlišnými druhy šípů. Jako správnému zloději vám například jistě přijdou vhod i speciální rukavice na šplhání či paklíče.



Thief III by měl běžet na aktuálním Unreal enginu a novým prvkem bude i možnost vidět ve first person pohledu vlastní končetiny. Při páčení zámků, lezení po žebřících a šplhání po římsách uvidíte vlastní ruce, při skocích zase budete moci odhadovat místo dopadu pohledem na nohy. Ruku v ruce s tímto autory tolik vychvalovaným vylepšením jde dynamické stínování, kdy Garrett bude moci manipulovat s mnoha objekty ve hře a využívat jimi vrhaných stínů k vlastnímu prospěchu.



"Chceme, aby se hráč cítil jako opravdový zloděj", říká vedoucí projektu Randy Smith z Ion Stormu. Doufejme tedy, že se autorům práce vydaří alespoň stejně jako doposud a pod vánoční stromeček si budeme moci přát vlastního nového Thiefa.

Autor článku