Hlavní navigace

Tiberium - nová akce ze světa Command & Conquer

11. 2. 2008

Sdílet

Vítejte zpět veliteli! Přijde čas, kdy opět budete moci prokázat svoje už tolikrát potvrzené kvality. Scrinové znovu zaútočí a jedině vy je můžete zastavit.

Vítejte zpět veliteli! Přijde čas, kdy opět budete moci prokázat svoje už tolikrát potvrzené kvality. Scrinové znovu zaútočí a jedině vy je můžete zastavit.



Ropa jednou dojde. Studenou fůzi ještě zkrotit neumíme, atomový reaktor do každé rodiny asi taky neprojde, takže co dál, co bude pohánět naše PC v budoucnu? Podle universa Command & Conquer to budou zelené mimozemské krystaly zvané tiberium, které v noci svítí a v zimě hřejí. Bližší představovaní tiberia nebo světa Command & Conquer je naprosto zbytečné, neb fanouškovská základna je velmi početná a to i u nás. Každé pokračovaní této strategické série je očekáváno s velkou dychtivostí a po vydání krabice z regálu mizí úctyhodnou rychlostí. Tedy až na jednu výjimku – Command & Conquer: Renegade, což byla sice kvalitní střílečka s osobitým a na tu dobu nevídaným multiplayerem, kde jste měli možnost projít budovy známé ze strategií pěkně po svých, avšak proč se hra moc neprodávala je velkou záhadou. EA ale nezahořkli a rozhodli se podruhé pokusit vrtkavou bohyni štěstěnu s čistokrevnou akcí. Aby nenechali nic náhodě, přehodnotili původní koncept z one man show na týmovou akci, v níž se budete muset více krýt za překážky a taktizovat, než střílet.



Hlavní hnací motor týmu bude Ricardo Vega, který jedenáct let po skončení krvavé války mezi lidmi a mimozemskou rasou Scrinů dostanete za úkol zjistit, co se stalo s jednotkou GDI vojáku, kteří zkoumaly jednu z věží zanechaných na Zemi Scriny z dob války. Nikdo přesně nevěděl co to je, avšak Ricardo to zjistil, že se jedná o trojské koně Scrinů, plné jejich jednotek. Další válka o tiberium může začít. Jakým způsobem, a jestli vůbec, bude do hry zataženo Brotherhood of NOD není zatím známo.



„Vaši muži nebudou nesmrtelní, kulka zvrtaná v hlavě je nadobro osvobodí od vašeho nekompromisního velení.“



Ricardo je drsný chlapík, nejspíše zplozený samotným Comandem a odkojený mezi akcemi Tanyou. Dostane na povel jednotku vojáků a za úkol ty nejnáročnější mise. Celou jednotku budete ovládat jednoduchými příkazy. Neočekávejte nic složitého, nepůjde o taktický masochismus, přednost bude mít pořádná akce. Stylem bude nová hra nejvíc podobná GRAW. Vaši muži nebudou nesmrtelní, kulka zvrtaná v hlavě je nadobro osvobodí od vašeho nekompromisního velení. Naštěstí jsou ztráty povoleny a místo po padlém zaujme čerstvé maso. Ovšem abyste jen tak neplýtvali vojenskými zdroji, budete si muset přísun nováčků zajistit. To bude probíhat tak, že budete dobývat strategická ložiska tiberia. Jakmile bude naleziště pod vaší kontrolou, nebude problém padlého okamžitě nahradit, nebo budete moci obměnit lidi v týmu podle situace a potřeby.



Zabraná ložiska zeleného zlata nebudou vaše na věky věků. Stejný význam mají i pro Scriny, takže se budou snažit získat je pro sebe. Na vás zůstane, jak moc je budete chránit. Tím si také redukujete počet lidí pro hlavní mise, nebo je necháte téměř bez dozoru doufajíc, že to dobře dopadne. Všichni členové jednotky budou vybaveni stejnou multifunkční zbraní se čtyřmi režimy střelby. V podstatě to budou čtyři klasické zbraně – samopal, raketomet, granátomet a sniper puška – zabalené do jedné. K další výbavě drsných hochu patří energetický štít a jetpack, umožňující být tak trochu nad věcí respektive bojištěm. Kolem vás se bude hemžit pěchota a spousta známých pozemních i leteckých jednotek, a také jednotky Scrinů, mezi nimiž by neměli chybět zcela nové kousky. Nad tím, zda-li budete něco z toho ovládat, nebo ne, visí velký otazník. Vazba na strategickou alma mater nespočívá jen v názvu nebo přítomnosti známých jednotek, budov a zabíraní ložisek tiberia, ale také v přítomnosti strategické mini-mapy, přes níž budete řídit svoje svěřence, jejich rozmístění a cíl útoku.



Naše nemalá očekávání nejvíc rajcuje představa postapokalyptického světa, jehož ztvárnění mají na starosti hollywoodské kapacity se Stevem Burgem v čele. To je člověk, který pracoval na vizuálních orgii filmů Terminátor 2 či Matrix, takže obávat se o kvalitu je naprosto zbytečné. Další faktor, který se postará o výborný zážitek, je perfektní grafika, hnaná z největší pravděpodobností Unreal enginem 3.0 nebo CryEngine 2, který je vzhledem k vazbě na Crytek pravděpodobnější. K tomu si ještě přičtěte nový zvukový engine, skládající zvukovou kulisu podle toho, co se opravdu děje a nepřehrává pouze předpřipravené samply. Multiplayer nemůže zůstat stranou a z toho, co zatím víme, by mohl být skutečně dobrý. Bude spočívat v zabírání a ochraně strategických stanovišť. Teď už jen doufat, že nedojde k odkladu a do konce roku se nové akce z prostředí Command & Conquer dočkáme.

Žánr: first person taktická akce Výrobce: Electronic Arts Vydavatel: Electronic Arts Multiplayer: ano Datum vydání: rok 2008 Internet: www.ea.com/tiberium