Některé časté problémy s aplikací Google Authenticator
Přestože představuje dvoufázové ověření při přihlašování ke službám Google jednoznačné navýšení bezpečnosti, v některých případech vám může systém házet klacky pod nohy. Časté problémy se pojí právě s aplikací Google Authenticator. Ať už vás rozčílil jakýkoliv neduh, dříve, než se rozhodnete dvoufázové ověření nadobro zrušit, podívejte se na řešení několika nejčastějších problémů.
Pakliže se ke svému účtu nemůžete přihlásit ani po včasném zadání ověřovacího kódu z aplikace Google Authenticator, zkontrolujte, zda máte v telefonu nastavený správný čas. Respektive zda se čas ve vašem telefonu shoduje s časem ve vašem počítači. V případě mobilních zařízení běžících na OS Android umožňuje samotná aplikace Google Authenticator opravit čas. Aplikaci spusťte a zvolte Nastavení -> Oprava času pro kódy -> Synchronizovat. Aplikace se následně pokusí synchronizovat své vnitřní hodiny se servery Googlu.
Někteří uživatelé provedou čas od času reset svého telefonu, tedy obnovení do továrního nastavení, ať už z důvodu zpomalení systému či nějaké softwarové chyby. Tento úkon však může zapříčinit, že přestane fungovat aplikace Google Authenticator. V takovém případě je nejsnazším řešením odstranění vašeho účtu z aplikace a jeho opětovné přidání. V aplikaci pouze dlouze stiskněte název vašeho účtu a z menu vyberte Odebrat.
Zrušení dvoufázového ověření
Pakliže vám přece jen dvoufázové ověření nevyhovuje, můžete jej kdykoliv zcela zrušit. V nastavení svého účtu přejděte na kartu Zabezpečení, v kategorii Ověření ve dvou krocích klikněte na tlačítko Upravit a následně zvolte odkaz Turn off 2-step verification.