Jedete na dovolenou nebo pracovní cestu a víte, že se následujících několik dní či dokonce týdnů nedostanete k internetu? Existuje snadný způsob jak zajistit, že vaši přátelé, rodina, spolupracovníci i další lidé obdrží předem zvolenou odpověď a dozví se tak o vaší nepřítomnosti.
Jak automatickou odpověď v nepřítomnosti nastavit?
Pro nastavení automatické odpovědi přejděte do nastavení Gmailu kliknutím na ikonu ozubeného kolečka v pravém horním rohu.
Následně klikněte na položku „Zobrazit všechna nastavení“
Zobrazí se všechna dostupná nastavení. Volby pro aktivaci a úpravy automatické odpovědi v nepřítomnosti se ukrývají v části „Obecné“ úplně dole. Pro aktivaci je tedy nutné v části obecné odrolovat na zobrazené stránce zcela dolů.
V parametrech automatické odpovědi můžete nastavit datum počátku a konce nepřítomnosti, případně určit pouze počátek nepřítomnosti, čímž budou automatické odpovědi zasílány dokud je ručně nezrušíte. Dále vyplňte předmět odpovědi a samotný text zprávy. Ten může být ve formě prostého či formátovaného textu. K dispozici je také možnost zasílání automatických odpovědí na přijaté e-maily pouze v případě, kdy se odesilatel nachází ve vašem adresáři.
Na závěr provedené změny potvrďte kliknutím na tlačítko „Uložit změny“.
Odesílání automatických odpovědí v nepřítomnosti skončí uplynutím nastavené doby, případně okamžitě pokud ručně zvolíte položku „Vypnout automatickou odpověď v nepřítomnosti“. Rychlé nastavení preferencí a jejich úpravy můžete provést také přímo z horní lišty, která je viditelná po dobu aktivních automatických odpovědí.