1. díl: Co je to Klout?
2. díl: Běžte na veřejnost
3. díl: Propojte vaše sociální sítě
4. díl: Budujte vztahy
5. díl: Zvláště se věnujte vlivným uživatelům
6. díl: Ptejte se
7. díl: Poznejte vaše obecenstvo; Vytvářejte obsah, který je jednoduchý ke sdílení
8. díl: Zveřejňujte příspěvky v pravý čas; Kvalita před kvantitou
9. díl: Nestresujte
Možná jste o Kloutu, webu, který byl v roce 2008 založen v San Francisku jako prostředek měření vlivu uživatelů na sociálních sítích, ještě nikdy neslyšeli. To ale neznamená, že Klout neslyšel o vás. Pokud máte účet na Twitteru, máte také Klout skóre.
Podle časopisu Wired se jistý Sam Fiorella neúspěšně snažil získat práci, když se na pracovním pohovoru přiznal, že vůbec nemá ponětí o tom, co to je Klout skóre. Později zjistil, že jeho Klout skóre bylo 34 – což není vůbec špatné. Nicméně člověk, který nakonec ono místo získal, měl Klout skóre 67.
Klout přiřazuje lidem skóre mezi 1 a 100. Jednička je někdo, kdo nikdy neviděl sociální média, stovka je Justin Bieber (sic!). Průměrný člověk má skóre 20; jakékoliv vyšší číslo znamená, že jste ve svém oboru působnosti minimálně průměrně vlivní. Každý, kdo má aktivní účet na Twitteru, má také Klout skóre. Ti, kdo si to nepřejí, se mohou z tohoto systému odhlásit.
Váš příští pracovní pohovor nemusí vůbec obsahovat otázku týkající se vašeho Klout skóre, nicméně bychom vám nedoporučovali tento faktor zcela ignorovat. Podle Matta Thompsona, viceprezidenta společnosti Klout, vám vyšší Klout skóre může brzy umožnit získání míst v dřívějším letu, přístup do VIP prostor na letištích, lepší služby v hotelech či slevy v obchodech. Například Gilt (web pro hromadné slevy a flashové nákupy) nedávno nabízel slevy na základě vašeho Klout skóre – od 20 procent pro osoby se skóre 20 a nižším po 100 procent pro osoby se skóre 81 a vyšším.
Co je to Klout?
Klout se pokouší měřit váš online clout – což je schopnost ovlivňovat lidi na internetu. Využívá data posbíraná ze sociálních sítí a s jejich pomocí určuje, jak dobří jste v přesvědčování ostatních k činům.
„Klout definuje vliv jako schopnost řídit akci,“ říká Lynn Fox, vedoucí oddělení komunikací společnosti Klout. Podle ní systém „pro měření vlivu analyzuje určitý počet indikátorů sociální angažovanosti, mezi jinými retweety a zmínky na Twitteru, komentáře a 'lajky' na Facebooku a LinkedIn, tipy a úkoly na Foursquar, a komentáře a opakovaná sdílení na Google+“.
Web Kloutu zmiňuje, že Klout skóre bere v úvahu tři hlavní faktory: True Reach (opravdový dosah, tzn. kolik lidí ve skutečnosti ovlivníte), Amplification (zesílení, tzn. jak moc tyto lidi ovlivníte) a Network (síť, tzn. jak vlivná je vaše síť).
Abyste zvýšili Klout skóre, budete se muset zaměřit na následující tři věci – zvýšení počtu lidí, kteří reagují na váš obsah a sdílejí jej, zajištění, aby vaše statusy a tweety byly pro ostatní jednoduché na odpovědi a sdílení, a zesílení vaší sítě spojením se s lidmi, kteří již mají vysoké Klout skóre.