Možná jste o Kloutu, webu, který byl v roce 2008 založen v San Francisku jako prostředek měření vlivu uživatelů na sociálních sítích, ještě nikdy neslyšeli. To ale neznamená, že Klout neslyšel o vás. Pokud máte účet na Twitteru, máte také Klout skóre.
Přestože Klout nesdílí své algoritmy pro vypočítání reputace s veřejností, přijít na to, jak zvýšit své Klout skóre, nevyžaduje diplom z „bieberologie“. Přinášíme deset neoficiálních tipů, jak se stát esem v oblasti sociálních médií a VIP v oblasti výhod, které z tohoto typu statutu plynou.
1. díl: Co je to Klout?
2. díl: Běžte na veřejnost
3. díl: Propojte vaše sociální sítě
4. díl: Budujte vztahy
5. díl: Zvláště se věnujte vlivným uživatelům
6. díl: Ptejte se
7. díl: Poznejte vaše obecenstvo; Vytvářejte obsah, který je jednoduchý ke sdílení
8. díl: Zveřejňujte příspěvky v pravý čas; Kvalita před kvantitou
9. díl: Nestresujte
2. Propojte vaše sociální sítě
Na Twitteru nemusíte být zrovna velkými hvězdami – ani autoři tohoto článku jimi nejsou. Ale přestože máte svůj účet na této síti třeba jenom pro radost, můžete stále dosáhnout poměrně vysokého Klout skóre. Můžete totiž propojit až 13 účtů na sociálních sítích, mezi jinými se jedná o služby Blogger, Facebook, Flickr, Foursquare, Google+, Instagram, Last.fm, LinkedIn, Wordpress a YouTube. Klout plánuje přidání také dalších minimálně sedmi sociálních sítí, jako je Yelp a Posterous.
Klout tvrdí, že propojení sítí může vašemu skóre jenom prospět, a zároveň uznává, že je „pro kohokoliv téměř nemožné být neustále efektivní na všech sítích“. To znamená, že byste měli propojit jenom ty účty, na nichž jste aktivní – alespoň podle expertky na sociální média a zakladatelky mediální agentury Plastick Media Tori Kyes. K tomuto bodu ještě snad jenom to, že byste měli všechny svoje propojené účty zvěřejnit.