Možná jste o Kloutu, webu, který byl v roce 2008 založen v San Francisku jako prostředek měření vlivu uživatelů na sociálních sítích, ještě nikdy neslyšeli. To ale neznamená, že Klout neslyšel o vás. Pokud máte účet na Twitteru, máte také Klout skóre.
Přestože Klout nesdílí své algoritmy pro vypočítání reputace s veřejností, přijít na to, jak zvýšit své Klout skóre, nevyžaduje diplom z „bieberologie“. Přinášíme deset neoficiálních tipů, jak se stát esem v oblasti sociálních médií a VIP v oblasti výhod, které z tohoto typu statutu plynou.
1. díl: Co je to Klout?
2. díl: Běžte na veřejnost
3. díl: Propojte vaše sociální sítě
4. díl: Budujte vztahy
5. díl: Zvláště se věnujte vlivným uživatelům
6. díl: Ptejte se
7. díl: Poznejte vaše obecenstvo; Vytvářejte obsah, který je jednoduchý ke sdílení
8. díl: Zveřejňujte příspěvky v pravý čas; Kvalita před kvantitou
9. díl: Nestresujte
5. Zvláště se věnujte vlivným uživatelům
Protože vás Klout odměňuje za interakci s lidmi, kteří mají vyšší Klout skóre, stojí za to identifikovat ve vaší síti vlivné uživatele – tedy ty, kteří mají vysoká skóre ve vašich oborech činnosti. A zkuste se zapojit do jejich obsahu (aniž byste přitom vypadali jako pokrytci).
„Nesmíte jenom sdílet jejich tweety; to nic neznamená,“ říká Rachel Hutman, manažerka Clearpoint Agency. „Odpovídejte na to, co říkají. Ptejte se jich na doplňující otázky. Buďte zábavní a pište k věci, abyste dosáhli jejich pozornosti. Čím více lidí sleduje příspěvky člověka, který o vás později mluví nebo píše, tím více se bezesporu zvýší vaše Klout skóre.“
Můžete se také zapojovat do debat s vlivnými, kteří nejsou v poli vašeho zájmu, ale pravděpodobněji se dočkáte retweetu nebo komentáře v případě, že tito lidé mají důvod s vámi mluvit. Jako novináři v oblasti techniky získáme spíše komentář od jiného novináře v oblasti techniky než od rappera 50 Centa. Přestože by (pro naše účely) bylo skvělé, kdybychom získali komentář od 50 Centa, je smysluplnější žádat o komentář jiné technicky zaměřené lidi.